وزارت راه از بخش خصوصی و تعاون در طرح نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند

باقرپور درباره اینکه میزان حضور بخش خصوصی در پروژه نهضت ملی مسکن گفت: وزارت راه و شهرسازی هم از بخش خصوصی و هم از توان بخش تعاون در طرح نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند اما با ادامه این روند برای هر دوی این بخش‌ها در ادامه مسیر دچار اخلال می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، خشایار باقر پور مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمران تهران در برنامه میز اقتصاد با موضوع آخرین وضعیت واحد‌های طرح نهضت ملی درباره اینکه آیا در این طرح کار با سرعت خوب پیش می‌رود، گفت: از همان روز ابتدای شروع دولت سیزدهم که کلید این پروژه زده شد مشخص بود که پروژه زمان بری است چراکه اساسا پروسه تولید مسکن زمان بر است و باید اصلاحات لازم صورت گیرد وما باید واقع گرا باشیم تا اعلام کنیم چه زمانی واحد‌ها را باید تحویل دهیم.
 

 

وی درباره اینکه میزان حضور بخش خصوصی در این پروژه‌ها چقدر است، گفت: وزارت راه وشهرسازی هم از بخش خصوصی و هم از توان بخش تعاون در طرح نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند اما با ادامه این روند برای هر دوی این بخش‌ها در ادامه مسیر دچار اخلال می‌شود.
 

 

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمران در این زمینه که چنددرصد بخش مسکن توسط تعاون باید ساخته شود، گفت:‌ ما با تجربیات منفی در طرح بحث سیاست گذاری مسکن روبرو هستیم چرا که هزینه‌ها در این بخش افزایش یافته و با سیاست گذاری‌های دستوری نمی‌توانیم این طرح را به مرحله اجرایی برسانیم این در حالی است که ۵۰ درصد مسکن کل کشور در تعاون ساخته می‌شود.

 

وی با بیان اینکه دغدغه ما آن است که طرح به موقع ساخته شد، اما با تولید دستوری و بسیاری از کسانی کننده کار هستند پا جلو نمی‌گذارند چراکه بخش زیادی از این هزینه‌ها غیر واقعی است، گفت: ما درگیر تورم هستیم و با این هزینه‌های تولیدی و با این اعداد و ارقام مسکن نمی‌شود مسکن با کیفیت ساخت.
 

کد خبر 1185162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha