لزوم ایجاد زیرساخت های جدید برای تحول گردشگری فارس

شرفی گفت: گردشگری از مزیت های اصلی اقتصادی استان فارس است و به زیرساخت های جدیدی نیاز دارد تا بتوانیم در جذب گردشگر و حوزه گردشگری استان تحول ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سهراب شرفی»، امروز (دوشنبه 23 خرداد) در جلسه کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی فارس گفت: گردشگری استان فارس به زیرساخت های جدیدی نیاز دارد تا بتوانیم در جذب گردشگر و حوزه گردشگری استان تحول ایجاد کنیم.

رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی فارس افزود: فارس دارای ظرفیت های گردشگری عدیده ای است که با قرار گرفتن های جدید گردشگری در کنار آنها شاهد تحول مطلوب در صنعت گردشگری خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در کنار اماکن تاریخی و فرهنگی فارس به طراحی خلاقانه جاذبه های جدید گردشگری برای شیراز و سایر شهرستان های استان نیاز داریم که خلاقیت در اجرای طرح و تخصیص بودجه نیز نقش مهمی در این میان دارد.

شرفی تاکید کرد: تحقق این موارد موجب رونق سرمایه گذاری و تحول در صنعت گردشگری فارس خواهد شد و فضا باید در این زمینه برای حضور و فعالیت بخش خصوصی نیز فراهم شود.

وی گردشگری را از مزیت های اصلی اقتصادی استان دانست و بیان کرد: رونق گردشگری رشد اقتصادی و اشتغال زایی خوبی برای استان فارس م یتواند به همراه داشته باشد.

شرفی ادامه داد: برای تدوین طرح ایستگاه وب کیوسکها و اپلیکیشن چند زبانه، تلاش های زیادی شده است اما به تعریف و عملیاتی شدن در تمام ابعاد گردشگری باستانی، مذهبی، سلامت، خوراک و ... به صورت مجزا نیاز دارد.

خاطر نشان می شود، سرپرست معاونت گردشگری سازمان میراث‌ فرهنگی فارس نیز در این جلسه از پیگیری تعیین مکان و اختصاص زمین و هماهنگی های لازم با شهرداری شیراز برای اجرایی کردن طرح ایستگاه وب کیوسکها و اپلیکیشن چند زبانه خبر داد.

کد خبر 1185377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha