رعایت قانون مهمترین عامل پیشگیری از تعدی افراد به اراضی ملی است

شعبانی گفت: مهمترین عامل پیشگیری از تعدی افراد به اراضی ملی و منابع طبیعی رعایت قانون است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، «علی شعبانی» در اولین نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان بیان کرد: موضوع بیت‌المال جزو خطوط قرمز قوه قضائیه است و همه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید ریزبینانه و با نگاه کارشناسی و دقیق به این حوزه ورود کنند.

 

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: فلسفه تشکیل این شورا در قوه قضائیه، مقابله با هرگونه سوء استفاده و تعرض به انفال و حقوق بیت المال است، چون مهمترین عامل پیشگیری از تعدی افراد به اراضی ملی و منابع طبیعی رعایت قانون است.

 

وی ضمن تبریک هفته جهاد کشاورزی و محیط زیست به فعالان این عرصه، افزود: حضور در این جلسه بنا بر موضوع بیت المال الزامی است، زیرا همه ما امانت‌دار بیت ‌المال، مردم و شهروندان هستیم.

 

شعبانی تأکید کرد: اجرای طرح حدنگاری برای نهادهای اجرایی ضمن حفظ بیت المال، بسیار اثرگذار است؛ زیرا صدور سند مالکیت از تعدی و تجاوز به اراضی و املاک دستگاه‌های اجرایی و بیت المال جلوگیری می کند.

 

وی با تاکید بر اینکه روند ثبت اراضی استان در سامانه مربوط باید شتاب گیرد، اضافه کرد: با اجرای دقیق این طرح، افراد سودجو و فرصت‌طلب کمتر امکان دست اندازی به املاک را خواهند داشت.

 

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: دستگاه های اجرایی متولی به تنهایی عهده دار این کار هستند، اما سایر دستگاه‌ها هم باید با هم اندیشی، هم افزایی و ارائه نظرات مطلوب برای کنار زدن موانع و برون رفت از مشکلات اقدامات لازم و مقتضی را در دستور کار قرار دهند.

 

وی خاطرنشان کرد: در برخی از مواقع سایر مدیران در عرصه عمل و برکناری موانع باید همکاری کنند تا مشکلات مرتفع شود، بنابراین ضروری است با در نظر گرفتن دقت در موضوع و با استفاده از ظرفیت های قانونی شورای حفظ حقوق بیت المال و با اتخاذ راهکارهای لازم نسبت به رفع موانع و مشکلات گام‌های موثری برداشته شود.

 

کد خبر 1185502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha