بخش فرهنگی موضوع اصلی در دوره ششم مدیریت شهری است

باغگلی گفت: در دوره جدید مدیریت شهری، بخش فرهنگی موضوع اصلی و کلیدی خواهد بود و باید همه دست‌به‌دست هم دهیم تا رویکردهای مطرح‌شده با ویژگی‌هایی مانند خانواده‌محوری، توجه به حوزه زنان، گروه‌های خاص و آسیب‌دیدگان اجتماعی را در دستور کار قرار گیرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «حسین باغ گلی» در جلسه معارفه معاون فرهنگی شهرداری منطقه دو مشهد، اظهار کرد: در دوره جدید مدیریت شهری، بخش فرهنگی موضوع اصلی و کلیدی خواهد بود و باید همه دست‌به‌دست هم دهیم تا رویکردهای مطرح‌شده با ویژگی‌هایی مانند خانواده‌محوری، توجه به حوزه زنان، گروه‌های خاص و آسیب‌دیدگان اجتماعی را در دستور کار قرار گیرند.

 

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری مشهد با بیان اینکه مسئول جریان فرهنگی در هر منطقه شهرداری، خود شهردار آن منطقه است، افزود: مأموریت فرهنگی در منطقه بر عهده خود شهردار منطقه است و تحقق رویکردهای فرهنگی را از شهردار هر منطقه می‌خواهیم؛ همچنین معاونان فرهنگی مناطق بازوان کلیدی حوزه فرهنگی در مناطق هستند.

 

وی عنوان کرد: یکی از مباحثی که در حوزه فرهنگی باید به آن توجه کنیم، بحث اخلاق اسلامی در زندگی شهری است، آن‌هم در شهری که در مجاورت امام معصوم قرار دارد.

 

باغ‌گلی اضافه کرد: در موضوع اخلاق اسلامی، بخشی مربوط به شهروندان و بخشی مربوط به اخلاق حرفه‌ای درون‌سازمانی است؛ ما درواقع جزو سازمان‌هایی هستیم که بیشترین ارتباط را با مردم‌دارند و باید در این حوزه به‌خوبی عمل کنیم.

 

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری مشهد عنوان کرد: موضوع دیگر کمک گرفتن از ظرفیت‌های مطلوب مردمی در توسعه فرهنگ شهر و مشارکت دادن مردم است؛ در این راستا فلسفه ایجاد شوراهای اجتماعی محلات، زمینه‌سازی حضور مردم برای تصمیم سازی در مدیریت شهری است.

 

وی تصریح کرد: مبحث دیگر نیز مربوط به هویت ایرانی اسلامی که اخلاق کریمه اسلامی مورد انتظار است؛ همچنین در رویکرد جدید مدیریت شهری باید به هر منطقه با توجه به نیازهای خاص خودش، نگاه شود.

 

باغ‌گلی خاطرنشان کرد: در عین‌ حالی که باید یک برنامه واحد تحت یک نام را در شهر جلو ببریم اما باید آن برنامه توسط خود مناطق مناسب‌سازی شود و بودجه بر اساس نیازهای آن منطقه در نظر گرفته شود.

کد خبر 1185729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha