علت بروز حادثه کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد در قضایی و کارشناسی قرار می گیرد

حجت الاسلام موسوی گفت: بررسی علل بروز حادثه کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد به رئیس و دادستان عمومی و انقلاب دادگستری فارس ابلاغ شده است و طی فرآیند قضایی و کارشناسی، قصور احتمالی و ترک فعل مسئولان بررسی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «سید کاظم موسوی»، امروز (سه شنبه 24 خرداد) با تاکید بر لزوم بررسی علل بروز حادثه کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد در جمع خبرنگاران گفت: پرونده قضایی برای بررسی دقیق و کارشناسی شده علل حادثه حریق در این کارخانه تشکیل خواهد شد و در طی فرآیند قضایی و کارشناسی، قصور احتمالی و ترک فعل مسئولان بررسی خواهد شد که اجرای نص صریح قانون را نیز در پی دارد.

رئیس کل دادگستری فارس افزود: به دلیل وجود مخازن آمونیاک در این کارخانه، ابعاد فاجعه بسیار گسترده تر نیز می توانست باشد و به یاری با ورود به موقع نیروهای امدادی مسئول و مدیریت مناسب بحران از وقوع یک فاجعه بزرگ جلوگیری شده است.

وی اضافه کرد: با روشن شدن ابعاد این حادثه و مشخص شدن مقصران احتمالی، زمینه پیشگیری تکرار چنین حوادثی فراهم خواهد شد و بررسی علل بروز حادثه کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد به رئیس و دادستان عمومی و انقلاب دادگستری فارس ابلاغ شده است.

خاطر نشان می شود، بعد از ظهر دیروز در پی وقوع حریق در مخازن کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد، 145 نفر دچار مسمویت تنفسی و راهی بیمارستان شدند که تاکنون 127 نفر از آنها از بیمارستان مرخیص شده اند.

کد خبر 1185754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha