عملیات آزادسازی مهران برای نسل جوان تبیین شود

حسنی با تاکید بر اینکه آزادسازی مهران در دوران دفاع مقدس در عملیات غرورآفرین کربلای یک برای نسل جوان تبیین شود، گفت: ثبت سالروز آزادسازی مهران در تقویم ملی کشور یک مطالبه به حق مردم استان ایلام است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام، صبح امروز(۲۴ خرداد) در نشست هماهنگی و برنامه ریزی گرامیداشت سالروز آزادسازی مهران در ۱۰ تیرماه ۱۳۶۵، با اشاره به اینکه آزاد سازی مهران نقش مهمی در راستای پیروزی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس داشته است، اظهار کرد: عملیات کربلای یک، تمام معادلات نظامی رژیم بعثی را در هم شکست.

 

« محمد سبحان حسنی» با بیان اینکه استان ایلام و به ویژه شهرستان مرزی مهران، در طول ۸ سال دفاع مقدس شاهد ایثارگری ها و جانفشانی های شهدا  و رزمندگان اسلام در برابر ؤزیم بعثی بوده است، تصریح کرد: استان ایلام مشهد بیش از ۶ هزار شهید دوران دفاع مقدس است و  شهر مرزی مهران امروز با برکت خون شهدای عزیز، محل تردد زوار عتبات عالیات در طول سال و به ویژه ایام اربعین حسینی است.

 

وی با اشاره به اینکه اهمیت شهر مهران به عنوان یک نقطه بسیار استراتژیک در دوران دفاع مقدس و امروز به عنوان کانون و دروازه تردد زائران اربعین حسینی بر هیچ کس پوشیده نیست، تصریح کرد: عملیات کربلای یک در میان سایر عملیات های دوران هشت سال دفاع مقدس که منجر به آزادسازی شهر مهران شد، از برجستگی ویژه ای برخوردار است.

 

معاون سیاسی و  امنیتی استاندار ایلام مهران از ابتدای دوران دفاع مقدس و تا انتهای دوران طلایی آن و پیروزی رمزندگان اسلام، صحنه حماسه سازی های رزمندگان اسلام بوده است، گفت: امروز لازم است که  ویژگی های ممتاز عملیات کربلای یک برای نسل جوان تبیین و بازگو شود.

 

حسنی با بیان اینکه تبیین و پرداختن به عملیات کربلای یک و روند آزادسازی مهران و همچنین دستاوردهای آن برای ما یک تکلیف است، گفت: عملیات کربلای یک، یک عملیات بزرگ در تاریخ دوران هشت سال دفاع مقدس است و یک عملیات غرورآفرین و ماندگار در طول تاریخ عملیات های دفاع مقدس به شمار می رود.

 

وی  در ادامه با تاکید بر برگزاری با شکوه آئین های گرامیداشت سالروز آزادسازی مهران قهرمان در سطح استان، افزود: انتظار می رود امسال برنامه های بزرگداشت آزادسازی مهران، از کیفیت بیشتر و بهتری برخوردار باشد و همه دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط برای گرامیداشت هر چه بهتر این روز، پای کار بیایند و از همه توانمندی ها و ظرفیت ها در این راستا استفاده شود.

 

معاون سیاسی و  امنیتی استاندار ایلام با تاکید بر ثبت روز ملی مهران در تقویم ملی کشور، یادآور شد: ثبت ملی سالروز آزادسازی مهران، از مطالبات به حق مردم استان ایلام که باید در زمینه تحقق آن تلاش کرد.

 

حسنی با تاکید بر استفاده از ظرفیت های فرهنگی و هنری در راستای گرامیداشت و تبیین عملیات کربلای یک و آزادسازی مهران، خاطرنشان کرد: هنرمندان نقش مهمی در راستای آشنایی نسل جوان با عملیات آزادسازی مهران و ایثارگری های رزمندگان و مردم مهران قهرمان و تولید آثار فاخر به زبان هنر دارند.

 

وی  با تاکید بر آماده سازی فضای محیطی و تبلیغی و رسانه ای و برگزاری برنامه های ویژه در سالروز آزادسازی مهران، گفت: لازم است که در همه شهرستان های استان به مناسبت سالروز آزادسازی مهران، ویژه برنامه هایی برگزار شود.

 

گفتنی است، عملیات کربلای یک در ساعت ۲۳:۳۰ روز ۹ تیر ۱۳۶۵ با رمز یا «اباالفضل العباس ادرکنی» برگزار  و منجر به ازادسازی مهران از چنگال رژیم بعثی شد.

کد خبر 1185774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha