کرسی تلاوت قرآن باید در مسیر جذب و حفظ قرار بگیرد

ابوالقاسمی بر اهميت کرسی های تلاوت قرآن تاکید کرد و گفت: کرسی تلاوت قرآن باید در مسیر جذب و حفظ قرار بگیرد. تلاوت قرآن در کشور تعریفی ندارد چون ندارد کسی هم استقبال نمی کند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، احمد ابوالقاسمی امروز سه شنبه ۲۴ خرداد در آیین تکریم رئیس سازمان دارالقرآن گفت:حجت الاسلام اخوان صباغ با روحیه جهادی که داشتند در طول مسولیت خود اقدامات بسیار خوبی انجام دادند.

وی اظهار کرد: بیشترین واژه ای که مقام معظم رهبری در سخنان خود بردند واژه تلاوت است و منظور رهبری از تلاوت زیبا خواندن قرآن است.

این قاری بین المللی بر اهميت کرسی های تلاوت قرآن تاکید کرد و گفت: کرسی تلاوت قرآن باید در مسیر جذب و حفظ قرار بگیرد. تلاوت قرآن در کشور تعریفی ندارد چون ندارد کسی هم استقبال نمی کند.

وی با بیان اینکه تلاوت قرآن تاثیر زیادی بر مردم جهان می گذارد اظهار کرد،: این حلقه مفقوده ماست، متاسفانه ما در این زمینه نتوانستیم تاثیری در جامعه بگذاریم، لذا تلاوت زیبا چرخه اشتیاق بر شنیدن را افزایش می دهد، چرخه اشتیاق حفظ آیات را و حفظ آیات جاری شدن قرآن در زندگی مردم را موجب می شود

همچنین خواجه پیری نیز در این مراسم گفت: هر چند سازمان مسائلی دارد ولی انضباط مالی اداری با سابقه ای دارد.

این پیشکسوت قرآنی تصریح کرد: سازمان دارالقرآن از ظرفیت بسیار بزرگی در حوزه قرآن برخوردار است لذا پیشنهاد من است که نظامی طراحی کنید که جوابگو باشد.

همچنین در این برنامه قره شیخ لو  تصریح کرد: هم در دوره مسولیت استاد خواجوی و هم در دوره مسولیت  ما هیچ زمانی تعصب سازمانی نداشتیم بلکه وظایف سازمانی را ترجیح می دادیم و بر آن تعصب داشتیم.

کد خبر 1185866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha