از اجرای طرح مسجد و مدرسه تا حمایت مسجدی‌ها از تولید داخلی با قرض‌الحسنه

حجت‌الاسلام گودرزی با اشاره به اجرای طرح «مسجد و مدرسه» برای تعامل با مدارس پیرامونی، گفت: طرح مهر در انتظار مهر، کمک مستمر از خانواده‌های نیازمند و راه‌اندازی صندوق قرض الحسنه با محور حمایت از تولید داخلی ازجمله فعالیت‌های مومنانه این مسجد است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، مسجد ابراهیم خلیل الله(ع) در سال 1343 در محله اقدسیه شهر ری توسط دو تن از خیرین وقف و بنا شد. این مسجد طی سال ها فعالیت خدمات مختلفی به همت خیریه این مسجد انجام داده است که تهیه بسته های ارزاق و پوشاک، پرداخت وام های کم بهره، انعقاد تفاهم نامه های همکاری با کسبه برای خدمات رسانی به نیازمندان، تعامل با مدارس شهرری از جمله فعالیت های این مسجد است.

 

حجت الاسلام «هادی گودرزی»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از اجرای طرح «مسجد و مدرسه» از سوی مسجد ابراهیم خلیل(ع) شهرری خبر داد و اظهار کرد: تلاش ما در این راستا است که با مدارس پیرامون مسجد تعامل داشته باشیم، به همین جهت با دو مدرسه غیرانتفاعی پسرانه در شهرری در اجرای برنامه های مشترک همکاری داریم، از جمله اینکه با برگزاری نمازهای جماعت در مدارس تلاش داریم زمینه حضور دانش آموزان را پررنگ کنیم.

 

امام جماعت مسجد ابراهیم خلیل(ع) شهرری تهیه بسته های لازم برای دانش آموزان نیازمند را یکی از خدمات اجتماعی مسجد حضرت ابراهیم خلیل (ع) برشمرد و افزود: این برنامه همه ساله در آستانه آغاز سال تحصیلی با عنوان «مهر در انتظار مهر» انجام می شود.

 

حجت الاسلام گودرزی همچنین از اجرای برنامه های فرهنگی در مدارس خبر داد و گفت: در مناسبت های مختلف مچون دهه فجر، روز معلم، روز دانش آموز و  مناسبت های مذهبی در مدارس برنامه هایی اجرا می کنیم و در شرایط بحران کرونا که مدارس به صورت غیرحضوری تشکیل می شد، نیز در بستر فضای مجازی برای دانش آموزان برنامه های مختلف فرهنگی و جلسات پرسش و پاسخ تدارک دیدیم.

 

امام جماعت مسجد ابراهیم خلیل(ع) به کمک رسانی این مسجد به دانش آموزان بی بضاعت نیز اشاره کرد و گفت: ذبح گوسفند و توزیع گوشت قربانی در میان محرومان بویژه دانش آموزان بی بضاعت، توزیع غذای گرم، توزیع 9 مرحله بسته معیشتی و اقلام بهداشتی از جمله برنامه های این مسجد در بحث کمک رسانی به نیازمندان تحت پوشش است.

 

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه با شیوع ویروس کرونا بسیار از کسب و کارها تعطیل و کاسب ها متضرر شدند، به همین جهت یکی از برنامه های مسجد ابراهیم خلیل(ع) حمایت از افراد آسیب دیده از کرونا بوده است. به طوری که در دوران کرونا میان 500 خانواده نیازمند تحت پوشش به صورت ماهیانه به همت خیریه مسجد بسته های معیشتی توزیع می کردیم و در حال حاضر نیز کمک ها به این اقشار ادامه دارد.

 

وی برپایی«ایستگاه های سلامت» با کمک خیرین به منظور تهیه و توزیع الکل و مواد ضدعفونی، اهدای بسته های بهداشتی به خانواده های شهدا و ایثارگران، راه اندازی «پیک سلامت» به منظور خدمت رسانی به افراد سالخورده و کهنسال را بخش دیگری از رویکردهای این مسجد در ایام بحران کرونا معرفی و ابراز کرد: از برنامه های مرکز نیکوکاری مسجد ابراهیم خلیل(ع) که چند سال قبل تاسیس شد کمک رسانی به خانواده های کم برخوردار در طول سال است که این کمک رسانی ها شامل کمک های نقدی، خشکبار، گوشت، مرغ، برنج و دیگر مایحتاج می شود.

 

حجت الاسلام گودرزی با اشاره به برنامه این مسجد در حمایت از تولید داخلی، خاظرنشان کرد: یکی از برنامه های ما این است که بسیاری از نمازگزاران مسجد و اهالی محله را برای خرید از افراد تولیدکننده و کاسب‌های باانصاف در محله تشویق و صندوق قرض الحسنه ای نیز راه اندازی کردیم و با مبالغ دریافتی به تولیدکننده‌های کوچک وام‌هایی را اعطا می کنیم، تا بتوانیم از این طریق از تولید کنندگان حمایت نماییم.

 

کد خبر 1185884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha