مهار کرونا با تکیه بر توان داخلی شیرین و دلچسب است/عملکرد مثبت وزارت بهداشت در کنترل بیماری

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ایران در شرایطی که در اوج همه گیری کشورهای جهان تجهیزات پزشکی یک دیگر را غارت میکردند، بر توان داخلی خود تکیه و کرونا را مهار کرد که وزارت بهداشت عملکرد مثبتی از خود به نمایش گذاشت.

روح الله حضرت پور نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری شبستان با اشاره به اعلام خبر صفر شدن فوتی کرونا از سوی دکتر عین اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: از تلاش های کادر محترم درمان و دولت‌های دوازدهم و سیزدهم در مسیر صفر شدن آمار مرگ و میر کرونا تقدیر میکنم.


 وی افزود: قطعاً سلامت امروز مردم و صفر شدن آمار فوتی کرونا نتیجه تلاش کادر محترم درمان، جامعه سلامت و مجموعه وزارت بهداشت بوده است.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موفقیت امروز کشور، نتیجه ماه‌ها تلاش پژوهشگران و متخصصین داخلی بوده افزود: در آغاز همه گیری کرونا و کمبود تجهیزات پزشکی، ماسک، دارو و واکسن دیدیم که کشور های غربی در حالی که ماسک ها را از یک دیگر می دزدیدند، ما به توان داخلی، حضور اقشار مختلف مردم و نیروهای داوطلب تکیه کردیم و با عنایت خدا این موفقیت دلچسب تر و شیرین تر شد.


حضرت پورافزود: خوشبختانه با آغاز به کار دولت سیزدهم هم تلاش های انجام گرفته سرعت گرفت و خوشبختانه وزارت بهداشت عملکرد مناسبی از خود به نمایش گذاشت.


وی افزود: جا دارد در این شرایط بهبود سلامت مردم، کاهش ابتلا و آمار فوتی کرونا که حتی روز بدون فوتی کرونا را تجربه کردیم، یادی کنیم از همه شهدای نظام سلامت و آنهایی که به دور از خانواده شبانه روز در بیمارستان ها مشغول فعالیت بودند.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ما باید قدردان این زحمات نظام سلامت کادر درمان باشیم گفت: از مردم می خواهیم که همچون گذشته پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و با همت جهادی کادر درمان دیگر شاهد بازگشت این بیماری به کشور نباشیم.


دکتر عین اللهی وزیر بهداشت روز جمعه 20 خرداد اعلام کرد برای دومین بار است  که در 24 ساعت گذشته هیچ بیمار فوتی ناشی از کرونا نداشتیم.
 

کد خبر 1185909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha