لزوم انجام فریضه جهاد تبیین در مساجد و گعده‌های خانوادگی

حجت الاسلام مومن زاده با اشاره به اینکه جهاد تببین و امر به معروف، امری واجب است، گفت: امروز هیات‌های مذهبی و منبرها و گعده های خانوادگی باید بر امر جامع امام مسلمین که جهاد تبیین است سمت و سو داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «محمد علی مؤمن زاده» امروز(25 خرداد) در جمع اعضای پایگاه‌های بسیج حوزه امام رضا(علیه السلام) و جوانان انقلابی شمال شهر بیرجند با اشاره به آیه مبارکه 62 سوره نور اظهار داشت: خداوند در این آیه فرموده است که مؤمنان حقیقی آنهایی هستند که به خدا و رسولش ایمان دارند و هرگاه در کار اجتماعشان به حضور رسول (صلّی اللّه علیه و آله و سلّم) لازم باشد حاضر آیند و تا اجازه نخواهند هرگز از محضر او بیرون نمی‌روند.

 

وی با بیان اینکه یکی از پیام های این آیه پیروی محض از ولایت فقیه و رهبری است، گفت: حقیقت ولایت صراط مستقیم است و دین داری مومنان در اینجا ظهور می‌کند.

 

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه بزرگترین ریزش ها در طول تاریخ در رابطه به مناسک سیاسی بوده است و نه عبادی، ادامه داد: بعد از پیامبر گرامی اسلام، نماز و حج و اینها تعطیل نشد اما مردم تارک امام شدند و ارتباط مردم با ولایت قطع شد.

 

حجت الاسلام مومن زاده با بیان اینکه بیشترین ریزش ها در تاریخ جایی بوده است که ارتباط مردم با ولایت کم شده است، گفت: نمونه این موضوع را می توان در رابطه با واقعه کربلا به خوبی مشاهده کرد، جایی که مردم ولی خدا را در مقابل دشمنان تنها گذاشتند، اینهایی که امام را یاری نکردند خیلی از اینها نمازشان هم ترک نمی‌شد، اما تارک امام بودند.

 

وی با بیان اینکه انسان باید در خط ولی و حجت خدا حرکت کند، افزود: اوج ولایت مداری در نصرت ولی خدا است و بزرگترین هنر دین دار این است که با حجت خدا همراه باشد و به خط ولایت کمک کند.

 

*لزوم توجه به فرزند آوری و سبک زندگی دینی

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند با اشاره به اینکه ولایت آنقدر اهمیت دارد که اگر ولی مؤمنین امر جامعی داد، همه شئونات زندگی مؤمنان طبق آیه 62 سوره نور باید بر محور آن امر جامع باشد، گفت: مقام معظم رهبری چند سال قبل در مورد سبک زندگی دینی رهنمودهایی را داشتند که باید همه ما به عنوان یک امر جامع به ان توجه کنیم.

 

حجت الاسلام مومن زاده با بیان اینکه مقام معظم رهبری چندین سال است که بر موضوع مهم فرزندآوری تاکید دارند، افزود: امروز وضعیت مردم نسبت به چند نسل قبل از نظر اقتصادی بهتر است، اما فرزند آوری کم شده است، باید در احیای سبک زندگی دینی خانه تکانی کنیم.

 

وی با بیان اینکه با اشاره به اینکه جهاد تببین و امر به معروف، امری واجب است، گفت: امروز هیات‌های مذهبی و منبری ها در مساجد و گعده های خانوادگی باید بر امر جامع امام مسلمین که جهاد تبیین است سمت و سو داشته باشد.

 

این کارشناس مسائل دینی با تاکید بر اینکه جهاد تبیین طبق فرمایش مقام معظم رهبری، امری لازم و ضروری است، افزود: امروز باید برای نسل جوان و نوجوان جامعه، واقعیات قبل از انقلاب توسط بزرگانی که آن زمان را درک کردند، به خوبی تشریح گردد، قبل انقلاب عزاداری برای امام حسین(علیه السلام) ممنوع بود، چادر از سر زنان بر می داشتند و در حرم امام رضا(علیه السلام) مردم را به خاک و خون کشیدند، اینها جنایات باید برای نسل امروز جامعه تبیین شود.

 

حجت الاسلام مومن زاده با بیان اینکه متاسفانه روایت ها از جنایات خاندان پهلوی، هنوز به درستی برای مردم بیان نشده است، گفت: امروز دشمن به شدت در جنگ روایت ها کار می کند و تلاش دارد تا حقایق را وارونه نشان دهد.

 

وی افزود: امروز تبیین واقعیات قبل و بعد انقلاب و پیشرفت هایی که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران طی 40 ساله بعد از انقلاب کرده است یک جهاد بزرگ است و مجاهد کسی است که در راه جهاد تبیین تلاش کند.

 

 

 

کد خبر 1186026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha