نخستین همایش علمی و پژوهشی «ملاعبدالفتاح فومنی گیلانی» برگزار می‌شود

نیک‌انجام گفت: نخستین همایش علمی و پژوهشی «ملاعبدالفتاح فومنی گیلانی» تاریخ نگار برجسته تاریخ محلی گیلان در دوره صفویه در فومن برگزار می‌شود.

«یوسف نیک‌انجام» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از فومن اظهار کرد: نخستین همایش علمی و پژوهشی «ملاعبدالفتاح فومنی گیلانی» تاریخ نگار برجسته تاریخ محلی گیلان در دوره صفویه و مولف کتاب تاریخ گیلان در فومن برگزار می‌شود.

 

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن افزود: این همایش روز پنج‌شنبه(26خرداد) ساعت 08:30 صبح تا 13 در بخش علمی و ساعت 16 در بخش اختتامیه در مجتمع فرهنگی و هنری سیدالشهدا این اداره برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه با توجه به مقالات ارسالی از سراسر کشور پس از بررسی‌های انجام شده، هیئت داوران ۱۱ مقاله را در سه بخش برگزیدند گفت: به سه اثر اول تا سوم با محوریت عبدالفتاح فومنی، سه اثر اول تا سوم با محور گیلان عصر صفویه و پنج اثر برگزیده از کلیه محورهای همایش جوایز نفیسی اهداء می‌شود.

 

نیک‌انجام تصریح کرد: بعد از اتمام همایش، مقالات پس از بررسی و ویرایش به صورت کتاب مجموعه مقالات نخستین همایش عبدالفتاح فومنی چاپ خواهند شد.

 

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این همایش بازشناسی احوال و آثار و نکوداشت و شناخت عمیق تر از شخصیت مرحوم عبدالفتاح، تولید آثار علمی و پژوهشی و تاریخی با موضوع همایش، گسترش فعالیت‌های پژوهشی مرتبط با شخصیت علمی تاریخی گیلان، گرامیداشت تولید کنندگان و پدیدآورندگان برتر آثار پژوهشی در زمینه مفاخر علمی و دینی شهرستان و کمک به انتشار گسترده‌تر این آثار است.

 

کد خبر 1186053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha