برگزاری همایش «افراط گرایی دینی، زمینه‌های فکری و استراتژای مقابله با آن» در مصر

همایش «افراط گرایی دینی، زمینه‌های فکری و استراتژای مقابله با آن» با شرکت ۴۲ کشور از سوی مرکز صلح برای رصد و پژوهش افراط گرایی وابسته به دارالافتای مصر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این همایش که به مدت دو روز دایر بود، شخصیت‌های مختلفی در باره پدیده افراط گرایی دینی به بحث و تبادل نظر پرداختند و همگی بر اهمیت مقابله و مبارزه با آن تأکید کردند.

شوقی علام، مفتی مصر در مراسم افتتاحیه این همایش، گفت: این همایش بزرگترین همایش کارشناسان و متخصصان موضوع افراط گرایی دینی است، زیرا نمایندگانی از سازمان ملل، کمیساریای اتحادیه اروپا، اتحادیه عرب و تعدادی از وزراء و رهبران دینی و صاحبان فکر و اندیشه حضور دارند.

مفتی مصر اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش، دست یابی به راه حل‌های ابتکاری و عملی برای مقابله با افراط گرایی و جلوگیری از درگیری‌های دینی و مذهبی است.

همچنین، ضوینی، معاون شیخ الازهر در سالن همایش‌های دار الافتای مصر، عنوان کرد: امروز باید علمای اسلام مسئولیت مقابله با افراطی گری و غلو را برعهده بگیرند و نسبت به ترویج روش اعتدال در همه جنبه‌های زندگی از اعتقادات گرفته تا عبادات و معاملات و ... کوشا باشند.

وی افزود: علماء باید نسبت به محتوا و مضامین تبلیغی اسلامی، تجدید نظری داشته باشند و تمرکز خودشان را بر انتشار آن بخش از مفاهیم اسلامی قرار بدهند که مخالف خشونت ورزی است و تلاش کنند مفاهیم غلطی که بر اثر برداشت‌های نادرست از اسلام در جوامع به نام اسلام انتشار یافته تصحیح کنند، زیرا این مفاهیم غلط باعث انحراف جوانان و تهدید امنیت ملت‌ها و جوامع می‌شود.

شایان ذکر است؛ بنابر اعلام مرکز فتوای الکترونی الازهر، دوره‌های آموزش تابستانی با عنوان «آگاهی بخشی اجتماعی و خانوادگی» به زودی در مرکز فتوای الازهر با سخنرانی محمد ضوینی، معاون الازهر آغاز می‌شود.

کد خبر 1186104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha