۱۲۰ هزار نفر زیر پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی با بیان اینکه هم اکنون ۶۴ هزار خانوار در قالب ۱۲۰ هزار نفر زیر پوشش این نهاد حمایتی هستند،گفت: از کشاورزان می خواهیم که در پرداخت زکات به این فریضه واجب توجه کنند تا بخشی از مشکلات نیازمندان برطرف شود.

«مجید الهی راد» روز پنج‌‌شنبه به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: ۶ هزار و ۵۰۰ فرزند یتیم در این استان وجود دارد که زیر پوشش طرح محسنین هستند و با وجود اینکه کمک هایی به آنان می شود اما هنوز هم نیازمند کمک مردم نوعدوست استان هستند.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی افزود: همچنین ۸۰۰ دانشجو از دانشگاه های مختلف زیر پوشش این نهاد حمایتی هستند.

 

دبیر شورای زکات خراسان شمالی بیان کرد: با توجه به فصل برداشت غلات از جمله گندم و جو از کشاورزان استان می خواهیم که در خصوص پرداخت زکات توجه لازم را داشته باشند.

 

وی اظهارکرد: در قرآن کریم و آموزه های دینی به پرداخت فریضه زکات بسیار تاکید و سفارش شده و خداوند به این افراد در بهشت بالاترین مقام را می دهد که سایر بهشتیان به آن غبطه خواهند خورد.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی با اشاره به اینکه با پرداخت زکات به نوعی از خود و خانواده محافظت می کنیم، افزود: با جمع‌آوری زکات از سطح جامعه می توانیم به کوکان یتیم، زنان بدسرپرست و خود سرپرست، افراد بدون مسکن و بیماران کمک کنیم.

 

کد خبر 1186396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha