شهدای آغازگر انقلاب اسلامی با قطع رابطه رهبری با مردم به مقابله پرداختند

شهدای گرانقدر آغازگر انقلاب اسلامی با استبداد فردی رژیم شاه و با هتک حرمت مرجعیت و قطع رابطه رهبری با مردم به مقابله پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حمیدرضا ترقی»، امروز (پنج شنبه 26 خرداد) در یادواره «شهدای آغازگر انقلاب اسلامی» که در نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز برگزار شد، گفت: شهدای آغازگر انقلاب اسلامی برای مبارزه با رژیم طاغوت از هیچ رشادت و مجاهدتی دریغ نکردند و مبارزات درخشانی داشتند و یادشان تا به امروز به نیکی یاد می شود.

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی کشور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ٢٦ خرداد، شهدای هشت سال جنگ تحمیلی، مدافعین حرم و شهدای انقلاب اسلامی افزود: ثمره خون این شهدای والامقام که برای بیعت با امام خمکینی (ره) و آرمان های ایشان از جان خود گذشتند به بار نشسته است.

وی اضافه کرد: در پی قیام مشروطه در یكصد سال گذشته تنها قیام و مبارزه‌ ای كه به رهبری مرجعیت و تایید علما انجام شد، قیام امام خمینی (ره) بود.

ترقی تاکید کرد: 15 خرداد 41 موجب جلوه گری جریان ‌های سیاسی در داخل كشور و دشمنان انقلاب در خارج از كشور شد و در نهایت موجب پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 57 شد.

وی ادامه داد: آنهایی كه از ابتدا برای تحقق حاكمیت اسلام و جامعه مبارزه كرده اند اکنون نیز پای حرف و دیدگاه و اعتقاد خود ایستاده ‌اند و از هدف و آرمان های خود كوتاه نمی آیند.

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی کشور تاکید کرد: كسانی هدف مبارزه آنها صرفا برداشتن حاكمیت رژیم طاغوت و جایگزین كردن یک نظام دیگر غیر از نظام دینی و اسلامی بود امروز نیزبا جمهوری اسلامی زاویه دارند و باور نداشتند، اسلام سیاسی، می‌ تواند موتور محرک انقلاب در كشور باشد و كشور را در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اداره كند.

وی با اشاره به اهداف شهدای ٢٦ خرداد گفت: این شهدای گرانقدر با استبداد فردی رژیم شاه و با هتک حرمت مرجعیت و قطع رابطه رهبری با مردم به مقابله پرداختند.

ترقی ادامه داد: امروز ما با جریان ‌هایی مواجه هستیم كه خاكریزهای مقابله با استعمار را هموار می کنند و به تبلیغ سكولاریسم در جامعه می پردازند و هدفشان جدایی دین از سیاست است و استقلال طلبی را زیر سئوال می برند.

وی اضافه کرد: امام خمینی (ره) با توكل به خدا و اراده الهی، حركت انقلابی خود را آغاز كردند و انقلابی بودن دولت، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان و مسئولان همواره مورد تاکید ایشان بود و معتقد بودند که بدون روحیه انقلابی، نسل آینده برای تدارم و استمرار انقلاب ساخته نخواهد شد.

ترقی تاکید کرد: ضعف دستگاه های آموزشی در تربیت نیروی تراز انقلاب یكی از موانع اصلی در كشور است.

کد خبر 1186496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha