مشکل کمبود آب در دزفول بسیار کمتر از بحران آبی کنونی کشور است

پراور طرح جامع فاضلاب را از مهمترین مطالبات شهروندان دانست و گفت: مشکل کمبود آب در دزفول بسیار کمتر از بحران آبی کنونی کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «محمدحسن پرآور» ظهر امروز پنجشنبه در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر دزفول که با حضور مدیرعامل آبفا خوزستان و مدیر آبفا منطقه دزفول در سالن جلسات شورا برگزار شد اظهار کرد: دکتر کرمی نژاد از مدیران توانمند کشور در حوزه آبفا هستند و از سویی به دلیل سوابق مدیریتی که که در دزفول دارد، دارای یک نگاه ویژه و تسلط کافی به موارد و مشکلات شهرستان به ویژه در حوزه آبفا است.

 

رئیس شورای شهر دزفول افزود: با برنامه ریزی های کلان و مدون و مدیریت خوب مدیرعامل آبفای خوزستان در زمان مدیریت وی در گذشته و حال حاضر، مشکل کمبود آب در دزفول بسیار کمتر از بحران آبی است که گریبان تمام کشور را گرفته است.

 

وی اضافه کرد: عبور رودخانه از وسط شهر دزفول یک نعمت و افتخار برای مردم این شهر محسوب می شود لذا شایسته نیست که با این وجود، برخی نقاط شهرستان با مشکل کم آبی و قطعی آب مواجه باشند.

 

پرآور با قدردانی از تلاش های شبانه روزی عوامل آبفای دزفول برای رفع مشکلات آب در نقاط مختلف شهرستان تصریح کرد: از آنجایی که تامین آب شرب مردم یک اولویت اساسی و مهم است ما همواره اعلام آمادگی کرده ایم که با تمام توان برای در اختیار قرار دادن چاه ها در کنار آبفا خواهیم بود همانگونه که با در اختیار قرار دادن یک چاه در جاده سیاه منصور، مشکل آب شهرک های صنعتی برطرف شد.

 

وی در ادامه رفع مشکلات فاضلاب و تکمیل طرح جامع فاضلاب را از مهمترین مطالبات شهروندان عنوان کرد و گفت: در گذشته در خصوص میزان پیشرفت طرح جامع فاضلاب دزفول گزارش های غلطی به وزارت نیرو ارائه شده بود و اعلام شده بود که این طرح ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته در صورتی که اینگونه نیست و میزان پیشرفت بسیار کمتر است.

 

 رئیس شورای اسلامی شهر دزفول بیان کرد: همین امر موجب شده در ۲۰ سال اخیر نتوانیم از اعتبارات بخش فاضلاب بهره مند شویم اما اکنون خوشبختانه، نماینده شهرستان، فرماندار و مدیرکل آبفای خوزستان با تعامل و تلاش در پی رفع این مشکل می باشند.

 

پرآور با بیان اینکه مشکل فاضلاب دزفول با اندک اعتبارات استانی و وزارتی برطرف نمی شود ابراز کرد: این مهم نیازمند یک بودجه کلان است که امیدوار هستیم با همراهی مسئولان ارشد شهرستان و مدیرعامل آبفای خوزستان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح فاضلاب دزفول محقق شود. 

 

وی با اشاره به ورود فاضلاب از ۹ نقطه به رودخانه دز عنوان کرد: این معضل که مورد اعتراض شهروندان و گردشگران است شایسته دزفول نیست، هرچند تاکنون این مشکل در سه نقطه برطرف شده اما ضرورت دارد هرچه زودتر با برنامه ریزی صحیح و اساسی متولیان تمام این معضل قدیمی برطرف شود ضمن اینکه شورای شهر نیز در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

 

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه معضل فاضلاب، زنگ خطر نابودی بافت کهن را به صدا درآورده است اذعان کرد: معضل آب‌های سطحی و فاضلاب به طور مرتب موجب ریزش و تخریب اماکن ارزشمند تاریخی در بافت کهن می شود، برخی از این اماکن تاریخی که دچار ریزش شده اند قابل مرمت هستند اما متاسفانه تعداد زیادی قابلیت مرمت ندارند لذا ضرورت دارد فاضلاب بافت کهن هرچه زودتر و قبل از بروز فاجعه ساماندهی شود بنابراین تقاضا داریم مدیرکل آبفای خوزستان اهتمام ویژه ای به این مهم داشته باشد.

 

کد خبر 1186509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha