وجود ۵۷۷ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در کشور/ گلستان سومین استان در وقوع حوادث است

محمدی با اشاره به برگزاری دوره توان‌افزایی کاربران ۱۱۲ جمعیت هلال احمر گفت: ۵۳۵ کاربر این سامانه وظیفه اطلاع‌رسانی بموقع حوادث به ۵۷۷ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای را برعهده دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمدباقر محمدی» امروز در حاشیه برگزاری دوره توان‌افزایی کاربران ۱۱۲ جمعیت هلال احمر که به میزبانی گلستان برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهارکرد: دوره توان‌افزایی کاربران ۱۱۲ جمعیت هلال احمر در استان گلستان در حال برگزاری است. در کشور ۵۳۵ نفر به عنوان اپراتور ۱۱۲ هستند که وظیفه خطیر و حساسی را پاسخگویی در حوادث و سوانح برعهده دارند.

 

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: این نیروها در مراکز کنترل و هماهنگی عملیات در استان‌ها فعالیت می کنند  و عهده‌دار مسئولیت سختی هستند.

 

وی افزود: با توجه به اینکه از نرم افزارهای جدید در حال استفاده هستیم نیاز داریم که دوره های آموزشی و توان افزایی برای کاربران ۱۱۲ برگزار شود. کار این اپراتورها اطلاع رسانی بموقع حوادث و سوانح به ۵۷۷ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای است.

 

محمدی بیان کرد: گلستان از جمله استان های حادثه خیز کشور بوده به طوریکه رتبه سوم را در حوادث جاده ای، کوهستانی و سایر حوادث دارد و خوشبختانه توانمندی امدادگران و نجاتگران ما در این استان بالا است.

 

وی ادامه داد: سال ۹۹ حدود ۲۷ هزار مورد عملیات و در سال گذشته بالغ بر ۳۰ هزار مورد عملیات از طریق پایگاه‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر در کشور انجام شده است. این آمارها نشان می‌دهد میزاک بروز حوادث در کشور زیاد است و ما برای پاسخگویی بموقع در حوادث نیازمند نیروی انسانی آموزش دیده و کارآزموده هستیم.

 

 

کد خبر 1186510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha