از ابتدای امسال تاکنون مشکلات آبی ۱۶۰ روستا در خوزستان برطرف شده است

کرمی‌نژاد گفت : با اعتبارات محرومیت زدایی که توسط دولت اختصاص یافت از ابتدای امسال تاکنون مشکل آبی ۱۶۰ روستا در خوزستان برطرف شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «محمدرضا کرمی نژاد» ظهر امروز پنجشنبه در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر دزفول که در سالن جلسات این شورا برگزار شد اظهار کرد: اعتبارات محرومیت زدایی برای اولین بار در دولت آیت الله رئیسی انجام گرفته است و در این میان سهم خوزستان ۱۶۵۰ میلیارد تومان برای ۱۸۹ روستا است. 

 

مدیرعامل آبفا خوزستان با اشاره به وجود ۲۶۱۲ روستا در خوزستان افزود: هدف ما رفع مشکلات آبی در تمام روستاهای استان است و در این راستا تا پایان سال گذشته به یک هزار و ۱۰۰ روستا آبرسانی شد و از ابتدای امسال تاکنون نیز مشکلات آبی ۱۶۰ روستا برطرف شده است. 

 

وی با بیان اینکه تمام روستاهای دزفول در برنامه تامین آب قرار دارند اضافه کرد: از تعداد روستاهایی که مشکلات آبی آنها برطرف شد ۳۹ روستا مربوط به دزفول بود ضمن اینکه رفع مشکلات آبی مابقی روستاهای دزفول نیز جزو برنامه امسال و برنامه ابتدای سال آینده خواهد بود.

 

کرمی نژاد در ادامه عملکرد شرکت آبفای خوزستان در مدت اخیر را درخشان توصیف کرد و ادامه داد: استان خوزستان دچار تنش آبی است و این تنش در حوزه کرخه بسیار بیشتر است.

 

وی ابراز کرد: با بررسی ها و تلاش های صورت گرفته از ۱۷ فروردین تا دو روز پیش که سردار فدوی نیز حضور یافت تمام روستاها و مناطق درگیر را از حوزه کرخه خارج و وارد خط غدیر کردیم که با این امر خوشبختانه آرامشی در خوزستان حاکم شده است.

 

مدیرعامل آبفا خوزستان بیان کرد: در این بین مشکل تنش آبی صرفا در حوزه انسانی نبود بلکه ۳۵ هزار دام سنگین نظیر گاومیش و ۲۵۰ هزار دام سبک شامل گوسفند و ... از نظر آب شرب دچار مشکل بودند که خوشبختانه این مشکل نیز برطرف و آب شرب این دام ها نیز تامین شد.

 

کد خبر 1186511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha