توزیع ۱۲ هزار جلد کتاب بین کتابخانه های مخزن دار و باز مساجد سیستان و بلوچستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: توزیع ۱۲ هزار جلد کتاب بین کتابخانه های مخزن دار و باز کانون های فرهنگی و هنری مساجد حاشیه شهرهای سیستان و بلوچستان آغاز شد.

«حسین مسگرانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان  در زاهدان بیان داشت: براساس طرحی، کتابخانه های باز و مخزن دار کانون ها فرهنگی و هنری مساجد شهرهای که دارای حاشیه نشینی و کم توسعه یافته هستند، مورد حمایت قرار می گیرند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه قریب بر 12 هزار جلد کتاب جدید و مناسب جوانان و نوجوانان در بین کتابخانه های کانون های فرهنگی و هنری توزیع می شود، ادامه داد: متاسفانه کتاب های موجود در کتاب های کتابخانه های کانون های فرهنگی و هنری به روز نیستند.

 

مسگرانی یادآور شد: با همتی که با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  و ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد انجام گرفته برای شهرهای منطقه سیستان، زاهدان، دلگان، خاش ، کنارک و قصرقند  و چابهار برای کانون های  که در حاشیه شهر هستند این تعداد کتاب در نظر گرفته شده است که  به نمایندگان کانون های فرهنگی و هنری مساجد این شهرها به صورت نمادین اهدا شد.

 

 وی افزود: خوشحال می شویم  که بتوانیم کتابخانه های کانون های فرهنگی و هنری به لحاظ  محتوایی  کمک کنیم و  نهضت فراگیری مطالعه کتابخوانی را رواج دهیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: کتاب های موجود در کتابخانه های مساجد نیاز به بروزرسانی دارند  و این اقدام توسط  ستاد کانون های فرهنگی و هنری در حال انجام است.

 

مسگرانی گفت: این حرکت در راستای فعال سازی کانون ها و کاهش آسیب های اجتماعی  و ترغیب جوانان و  نوجوانان کتاب خوانی  انجام شد.

 

وی افزود: خیلی از این کتاب ها  در نمایشگاه کتاب امسال در تهران  و از مجموعه ناشرین امسال خریداری شده و قصد داریم در ادامه با حمایت ارشاد و خیرین این کتابخانه های مساجد را بروز رسانی کنیم و جوانان و نوجوانان ما از این فرصت استفاده کنند و به این کتابخانه ها مراجعه کنند و از این کتاب ها بهره لازم را ببرند.

کد خبر 1186553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha