پیش بینی افزایش تولید پیله ابریشم در گیلان

عباسی گفت: امسال پیش بینی می شود افزایش تولید پیله ابریشم داشته باشیم که نهال توتستان رایگان و تخم نوغان یارانه ای از جمله کارهای تشویقی است که بایستی تسهیلات مورد نیاز در اختیار فعالان این بخش قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لنگرود، « اسدالله عباسی » در  نخستین رویداد " کار، آیین کج چینی" که  همزمان با هفته جهاد کشاورزی امروز ( جمعه، ۲۷ خرداد) در دهستان خالجیر شلمان برگزار شد، گفت: در سال های گذشته به دلیل کاهش تعرفه ابریشم ضربه به این بخش وارد شد که سیاست دولت بر افزایش تعرفه ها و حمایت از تولید داخل است.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه ۹۵ درصد زحمات کشاورزان در این بخش است که تخم نوغان را تبدیل به پیله کنند، تصریح کرد: باید زنجیره ارزش را تنظیم کرده و کالاهای مرتبط با ابریشم را  رونق دهیم.

 


عباسی ادامه داد: صنعت فرش در سال های گذشته آسیب دیده است و یکی از دلایل آن واردات نخ های ابریشم با کیفیت پایین است که فرش بافان،  با خرید ارزان این نخ ها نتوانستند در سطح بین الملل رقابت کنند در حالی که فرش ابریشم ما در دنیا حرف اول را می زند.

 

 

وی با بیان اینکه گیلان بیش از یک سوم تولید  نوغان را دارد، افزود: جا برای فعالیت وجود دارد و در حال حاضر استان های گیلان، مازندران، خراسان شمالی و رضوی در این بخش بیشتر فعال هستند.

 

استاندار گیلان با اشاره به اینکه مرکز تحقیقات بیشتر فعال شود و با توجه به شعار سال به بخش دانش بنیان نیز بیشتر توجه شود، خاطر نشان کرد: سیاست دولت و کمیته امداد حضرت امام(ره) در این بخش این است که از مددجویانی که در این بخش فعالیت می کنند، به صورت توافقی به خرید پیله می پردازد این کار موجب تضمین این صنعت می شود  و از جهاد کشاورزی نیز می خواهیم در بخش واردات تخم نوغان دقت کنند.

 

عباسی ‌با بیان اینکه امسال پیش بینی می شود افزایش تولید پیله ابریشم  داشته باشیم، اذعان کرد: نهال توتستان رایگان و تخم نوغان یارانه ای از جنبه کارهای تشویقی است که بایستی تسهیلات مورد نیاز در اختیار فعالان این بخش قرار گیرد.

 

کد خبر 1186596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha