مناطق محروم و نابرخوردار استان اصفهان باید با عدالت محوری به پیشرفت برسند

آیت‌الله رئیسی با تاکید بر ضرورت پیشرفت و آبادانی مناطق در پرتو عدالت گفت: در این زمینه نیازمند توازن هستیم، بخش هایی از استان اصفهان برخوردار نیستند که باید با عدالت محوری به برخورداری و پیشرفت برسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» ‌ در پایان سفر یک روزه خود به استان اصفهان، در نشست خبری با اصحاب رسانه و در پاسخ به  سوال خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان در خصوص سهم استان اصفهان از بودجه ملی و استانی با توجه به جایگاه ممتاز و بالای استان اصفهان در ایجاد ثروت، داشتن شرکت‌های علمی  فناوری، صنایع استراتژیک ، نیروی انسانی کارآمد اظهار داشت: محور پیشرفت در کشور باید در پرده های عدالت دیده شود و پیشرفت و آبادانی و توسعه  کشور همراه با عدالت،  به کام مردم شیرین است.

 

رئیس‌جمهور با بیان اینکه به تعبیر درست تر پیشرفت کشور در پرتو عدالت دیده می‌شود به طوری که کشورهای پیشرفته ای هستند که از عدالت در آنها خبری نیست افزود: باید کاری کرد توسعه یافتگی و پیشرفت در پرتو عدالت اتفاق بیفتد و در اولین بودجه دولت سیزدهم که بودجه ۱۴۰۱ است عدالت را بر اساس آمایش سرزمینی تنظیم و برنامه ریزی کردیم تا توازن و تناسب برای پیشرفت آبادانی در کشور رقم بخورد.

 

مقام عالی قوه مجریه با بیان اینکه در بودجه سال جاری محور اصلی بودجه ریزی رشد اقتصادی هشت درصد است خاطرنشان کرد: در بودجه ۱۴۰۱ عدالت بر اساس آمایش سرزمینی مد نظر قرار گرفته تا پیشرفت و آبادانی  در نقاط مختلف بر اساس توازن و تناسب رقم بخورد و این توازن قطعا نیازمند یک سند است، سندی به نام آمایش سرزمین که آمایش سرزمینی بهترین سندی است که می‌توان عدالت اقتصادی را بر آن استوار کرد.

 

رئیسی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار شبستان که برای اجرای عدالت اقتصادی و برقراری توازن  تخصیص منابع و بودجه در استان  اصفهان به ظاهر برخوردار، چه تمهیداتی اندیشیده شده است خاطرنشان کرد: جاهایی در استان تهران نیز هست که  جزو مناطق‌محروم هستند، اما خود تهران محروم تلقی نمی شود و در برخی از بخش‌های استان اصفهان نیز شاهد محرومیت هستیم و در این زمینه نیازمند توازن هستیم، در استان اصفهان بخش هایی از استان برخوردار نیستند که باید با عدالت محوری به برخورداری و پیشرفت برسند.

 

 رئیس قوه مجریه در ادامه با اشاره به توسعه نامتوازن استان اصفهان گفت: همه بخش‌ها در استان اصفهان برخوردار نیست یا به عبارت بهتر به طور متوازن برخوردار نیست، به این معنی که در بعضی جاها برخوردار و برخی محروم است و در بازدیدهایی هم که من داشتم این را دیدم و این در استان تهران هم وجود دارد. آن دسته از مناطق استان که برخوردار نیست باید مورد توجه قرار گیرد تا برخوردار شود و در سرانه‌های آموزشی و بهداشتی باید طوری تخصیص یابد که مشکلشان حل شود، ما هم در سازمان برنامه و بودجه دنبال این هستیم که عدالت را بتوانیم به بهترین وجه پیاده کنیم.

 

وی با اشاره به اهمیت توجه به مناطق کم برخوردار در کشور افزود: تقسیم ظرفیت‌ها و امکانات کشور باید بر مبنای عدالت انجام شود.

 

رئیسی تاکید کرد: باید به بخش‌ها و مناطقی از استان اصفهان که برخوردار نیستند،  توجه ویژه‌ای شود و تخصیص اعتبارات نیز با عدالت صورت گیرد.

 رئیس جمهوری بامداد شب گذشته پس از این نشست خبری که در پایان سفر یک روزه او به اصفهان و در قالب بیست و پنجمین سفر استانی هیئت دولت  انجام شد، اصفهان را به مقصد تهران ترک کرد.

کد خبر 1186633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha