صرفه‌جویی باید به گفتمان و باور تبدیل شود

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد با اشاره به اینکه صرفه‌جویی باید به گفتمان و باور تبدیل شود و همه اعضای خانواده آن را به هم توصیه کنند گفت: مهمترین رکن تحقق صرفه‌جویی در منابع و مخاطب اصلی مدیریت آب مردم هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی‌فرد» امروز (جمعه ۲۷ خرداد) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهواز، با اشاره به توصیه‌هایی جهت تحول در جامعه دینی اظهار کرد: آب یکی از مهمترین عناصر محیط زیست بوده و برخورداری از آب سالم برای تأمین نیازهای انسانی ضروری و از عوامل تمدن‌ساز بشر است.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه هیچ کشوری بدون آب نمی‌تواند در عرصه اقتصادی و سیاسی موفق باشد افزود: چالش آب برای همه دنیا وجود دارد و جنگ آینده در بسیاری از مناطق دنیا بر سر آب است؛ کشور ما نیز در پهنه خشک و نیمه خشک قرار گرفته و مخاطب اصلی مدیریت آب مردم هستند.

 

وی با اشاره به اینکه صرفه‌جویی باید به گفتمان و باور تبدیل شود و همه اعضای خانواده آن را به هم توصیه کنند ادامه داد: باید میزان مصرف استفاده از آب در موارد مختلف فرهنگ‌سازی شود و در این زمینه مهمترین رکن تحقق صرفه‌جویی در منابع، مردم هستند.

 

امام جمعه اهواز آموزش، ایجاد آگاهی اجتماعی، ایفای نقش رسانه و شبکه مجازی، تغییر الگوی مصرف، عزم جدی مسئولان و مردم در زمینه مدیریت منابع آب، استفاده از روش‌های نوین توزیع آب و ... را از جمله مواردی دانست که درمدیریت منابع آب باید پیاده شود.

 

وی با بیان اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری این آموزش‌ها باید از دوران کودکی در منابع درسی گنجانده شود اضافه کرد: اقتدار غذایی نیز موضوع مهمی است و امروز یکی از ابزارهای قدرت محسوب می‌شود.

 

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد با اشاره به اینکه هنوز نیمی از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری که مربوط به خوزستان است انجام نشده تصریح کرد: جایگاه منطقه‌ای ایران در غرب منطقه در اقتدار غذایی خوب بود اما سوءمدیریت سبب شد بعضی از کشورهای همسایه در این زمینه سرآمد شوند.

 

وی بر نظارت بیش از پیش بسیج، تعزیرات، جهاد کشاورزی و وزارت صمت بر قیمت‌ها تاکید کرد و گفت: امروز قیمت مسکن و اجاره بها را دلال‌ها و بنگاه‌ها در محلات تعیین می‌کنند؛ قیمت بالای برنج، میوه، تاکسی و ... باعث گلایه‌مندی مردم شده که در این زمینه لازم است بعد از نهادهای نظارتی دادستان‌ها نیز به این موضوع ورود کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با تاکید بر توجه مسئولان به فرمایشات مقام معظم رهبری عنوان کرد: مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی تأکید دارند و این به معنای آن است که تولید باید تقویت، از قاچاق جلوگیری و با مفسد اقتصادی برخورد قاطع صورت گیرد و این موارد همواره مورد توصیه امامین انقلاب بوده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، یکی از مهمترین توصیه‌های مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب را توجه سبک زندگی اسلامی دانست و اذعان کرد: ازدواج هسته اولیه تشکیل خانواده است و تجلی متعالی‌ترین ارزش‌ها و محبوب‌ترین کانون در نزد خداوند است؛ سبک ازدواج در صدر اسلام آسان بود که در دهه ۶۰ اجرا شد اما بعد از آن شکل دیگری به خود گرفت؛ ازدواج آسان است اما موانع دست‌ساز ما آن را دشوار کرده است.

 

کد خبر 1186654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha