کشاورزان نمونه، نیاز به حمایت دارند

کارشناس مسئول هماهنگی ترویج کشاورزی شیروان گفت: کشاورزان فعال و نمونه استانی نیاز به حمایت و تقویت دارند.

«علی ابراهیمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: با توجه به خشکسالی های پی در پی و کاهش بارندگی های چند سال اخیر، کشاورزان منطقه سنگر تولید را محکم نگه داشته اند که لازم است با پرداخت تسهیلات جهت خرید ادوات، تجهیزات و امکانات به‌روز و شیوه های مدرن از آنان حمایت کرد تا تقویت شوند و با انگیزه بیشتری تولید را افزایش داده و فعالیت خوبی داشته باشند.

 

کارشناس مسئول هماهنگی ترویج کشاورزی شیروان با بیان اینکه این کشاورزان در تولید محصولات، رکوردهای خوبی داشته اند، خاطرنشان کرد: عملکرد بالا، عمل کردن به توصیه ترویجی و علمی، شرکت در کلاس آموزشی و ترویجی، توصیه مزرعه، استفاده از نظر کارشناسان و غیره از جمله آیتم های در نظر گرفته شده جهت انتخاب کشاورز نمونه بوده است.

 

ابراهیمی اضافه کرد: اهمیت رشته از جهت بهره ‎وری، عوامل محدود کننده تولید نظیر آب، توجه به مشارکت در عرصه‌های مختلف تولید، بهره‎ برداری و بخش ترویجی، ایجاد ارزش افزوده در بخش کشاورزی و جلوگیری از ضایعات از دیگر پارامترها در انتخاب نمونه‌ها بوده است.

 

وی تصریح کرد: امسال 20 کشاورز این شهرستان در زمینه های تولید مختلف اراضی زراعی و باغی به عنوان نمونه استانی منتخب شدند.

 

وی افزود: از این تعداد 16 نفر آقا و چهار نفر خانم هستند که در کشت چغندرقند، پیاز، لوبیا، خیار، نخود دیم، عدس، سیب درختی، گردو، گوساله پرواری، شرکت تولیدی بذر، آبیاری مدرن و غیره به عنوان تولید کننده های برتر انتخاب شدند که در مراسم برگزار شده استان از آنان تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

 

کارشناس مسئول هماهنگی ترویج کشاورزی شیروان افزود: این شهرستان در بخش باغی، قطب تولید سیب و در بخش دامی قطب تولید گوشت مرغ است به طوری‌که 68 درصد مرغ تولیدی استان در شیروان تولید می شود.

 

این شهرستان ۱۵۷ هزار نفری، ۱۰۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی و ۱۲ هزار بهره بردار کشاورزی دارد.

کد خبر 1186710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha