بیشترین مشکل آب روستاها، کشت و آبیاری صیفی‌جات است

مدیر امور آب و فاضلاب شیروان گفت: بیشترین مشکل آب روستاهای شهرستان در فصل تابستان، کشت و آبیاری صیفی‌جات با آب شُرب است.

«شهرام رمضانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار کرد: بیشترین مشکل آب روستاهای شهرستان در فصل تابستان، کشت و آبیاری صیفی جات با آب شُرب است و در بحث تامین آب شرب جهت مصارف خانگی مشکلی وجود ندارد.

 

مدیر امور آب و فاضلاب شیروان با اشاره به شروع جمع آوری انشعابات غیرمجاز و پرمصرف و وارد مدار شدن تمام چاه های آب شهرستان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۳۲ انشعاب آب غیرمجاز قطع شده که سال گذشته ۱۸۹ انشعاب غیرمجاز شهرستان قطع شد.

 

وی اضافه کرد: از ۱۵۴ روستا شهرستان، ۱۳۱ روستا تحت پوشش این اداره هستند و ۲۳ روستا تحت پوشش نیستند خودگردان اند و از آب چاه و چشمه استفاده می کنند و برخی هم زیر ۲۰ خانوارند که هنوز تحت پوشش نیستند.

 

رمضانی با بیان اینکه ۹۴.۷ درصد جمعیت روستایی شهرستان تحت پوشش هستند، تصریح کرد: ۲۰ هزار و ۱۴۷ مشترک روستاها از خدمات آب شُرب برخوردارند و بارندگی های اردیبهشت ماه امسال مناسب بوده ولی در صورت عدم رعایت شهروندان زودتر از موعد مقرر وارد پیک مصرف روستایی خواهیم شد.

 

مدیر امور آب و فاضلاب شیروان بیان کرد: متوسط مصرف هر واحد خانگی روستاها در ماه، ۱۲.۲۳ مترمکعب و شاخص بهره مندی از آب شرب سالم و بهداشتی، ۴۹ درصد است.

کد خبر 1186714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha