ورود جدی نهادهای مختلف در مورد مبارزه با زمین خواری در اراضی کامبوزیای زاهدان

شهردار زاهدان گفت: می طلبد در قضیه زمین خواری در اراضی کامبوزیای زاهدان، نهادهای مختلف ورود جدی داشته باشند؛ مشکل در سند زمین نیست بلکه افراز زمین ها انجام نشده است.

«محمد امین براهویی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت:  در شهرداری زاهدان  دو ناحیه ویژه تعریف شده است؛  یکی ناحیه ویژه برای  حوزه قاسم آباد و شیرآباد و دیگری ناحیه ویژه برای محلات بلوار شهید سلیمانی و  بابایان، که در حوزه های مختلف فرهنگی ، اجتماعی،  آسفالت و بهسازی معابر آن به صورت ویژه ورود خواهیم کرد.

 

شهردار زاهدان تصریح کرد: ناحیه ویژه به معنای این نیست که تنها خدمات دهیم بلکه نگاه به این محلات خاص و ویژه خواهد بود تا حاشیه نشینی را در این محلات کنترل کنیم، البته همزمان  خدمات شهری را به شهروندان خواهیم داد.

 

براهویی گفت: هدف ما از ناحیه ویژه این است که کیفیت خدمات را بالا ببریم  و بعد از دو یا چهار سال بگوییم که این چهار تا محله ما  از بحث حاشیه نشینی خارج شد و دیگر محلات مانده است.، این یکی از برنامه های ما است که شروع کرده ایم به نظر من اگر هدفگذاری داشته باشیم و خودمان را به چالش بکشانیم به جایی خواهیم رسید.

 

وی افزود: اینکه بگوییم که در مناطق  حاشیه نشین خدمات می دهم  و کنترل می کنیم قطعا این صحبت کلی است  و با صحبت کلی به جای نخواهیم رسید؛ بهتر این است که بگوییم ما خدمات را به همه شهر خواهیم داد  اما به ناحیه های ویژه نگاه ما خاص خواهدبود تا از حالت حاشیه نشینی خارج شود و مادیگر این چهار محله حاشیه نشین را نداشته باشیم در این مورد با ستادبازآفرینی کل کشور و رئیس شهرداری کشور  و استاندار صحبت شده و در حال برنامه ریزی هستیم.

 

شهردار زاهدان با تاکید بر اینکه باید ما توسعه حاشیه نشیی را کنترل کنیم، گفت: ما در محله های قاسم آباد و شیرآباد اجرائیات ویژه داریم و ساخت و سازهای آن محلات را کنترل خواهیم کرد؛ میزان ساخت و سازها در دو ماه گذشته در محله های قاسم آباد و شیرآباد به صفر رسیده است.

 

براهویی از  زمین های مشاعی به عنوان چالش شهرداری زاهدان یاد کرد و یادآور شد:  چهل سال است که زمینی دست به دست شده  و اکنون مشاعی است  وقتی به قانون مراجعه می کنیم مشاعی است و باید تعیین تکلیف شود و وقتی به دنبال ورثه آن می رویم معلوم نیست کجا هستند اگر چالش زمینهای مشاعی حل شود قطعاً ساخت و سازهای غیرمجاز در مناطق حل خواهد شد که ما این موضوع را دنبال خواهیم کرد.      

 

وی به زمین خواری در اراضی کامبوزیا اشاره کرد و گفت: می طلبد در قضیه زمین خواری در اراضی کشاورزی، نهادهای مختلف ورود جدی داشته باشند؛ مشکل در سند زمین نیست بلکه افراز زمین ها انجام نشده است.

کد خبر 1186764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha