کانون های مساجد، وسیع ترین شبکه جوان و فرهنگی مردم محور کشور هستند

امیریان با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد، وسیع ترین شبکه جوان و فرهنگی مردم محور کشور است گفت: این کانون ها با روی کار آمدن رویداد ملی فهما و سامانه بچه های مسجد فعالیت های فرهنگی هنری کانون خود را دوچندان کرده اند.

«اسفندیار امیریان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: طرح ملی فهما با هدف ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت های فرهنگی و هنری کانون های مساجد طراحی شده است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فارسان ادامه داد: یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌ هایی که در کانون‌های فرهنگی هنری وجود دارد، امکان ایجاد بستری مناسب برای جذب جوانان به مساجد است.

 

وی بابیان اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فعالیت خدمات فرهنگی زیادی را به همگان بویژه قشر جوان و نوجوانان ارائه کرد، یادآور شد: با توجه به تهاجم گسترده فرهنگی و اجتماعی دشمنان و تاثیر نامطلوب آنها بر نسل جوان و نوجوان، اجرای برنامه‌های فرهنگی جذاب و متنوع برای جذب این نسل‌ها در مساجد ضروری است.

 

امیریان گفت: مهمترین راهکار برای مقاله با آسیب‌ های اجتماعی جوانان و نوجوانان جذب آنان در کانون مساجد است و باید از طرفیت کانون مساجد برای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد و کاهش آسیب ها استفاده کرد.

 

وی افزود: باید تلاش مضاعفی صورت پذیرد تا ضمن کیفی سازی و توانمندسازی کانون برای رفع مشکلات اقدام عملی انجام شود و با جذب جوانان به مسجد و افزایش فعالیت های فرهنگی و هنری در کنار توجه به ارزش ها و آرمان های دینی و اسلامی به تقویت روحی و جسمی آنان پرداخته شود.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فارسان تصریح کرد: برای تشویق نوجوانان و جوانان به ادای فرایض دینی و حضور بیش از پیش در مساجد باید برنامه‌های جذاب فرهنگی و مذهبی با رویکرد جدید ارائه شود.

 

کد خبر 1186808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha