آزادسازی ۶ هزار متر از اراضی واقع در مسیر پروژه تقاطع غیر همسطح مهریان

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد از تملک و آزادسازی ۶ هزار متر از باغات واقع شده در مسیر پروژه تقاطع غیر همسطح مهریان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد امروز (28 خرداد ماه) از تملک و آزادسازی 6 هزار متر از باغات قرار گرفته شد در مسیر پروژه تقاطع غیر همسطح مهریان خبر داد و اظهار کرد: با تلاش‌های مستمر مجموعه راه و شهرسازی و ارائه طرح‌های ویژه به صاحبان املاک معارض، توافقاتی صورت پذیرفته که در مواردی معارضین درخواست قیمت بالاتر از قیمت کارشناسی برای ملک خود داشتند و این موضوع باعث متوقف شدن پروژه شده بود.

 

محمد راستا در ادامه، گفت: در سال‌های گذشته مراحل قانونی تملک اراضی، مراجعه به کارشناسان رسمی دادگستری و قیمت‌گذاری این اراضی توسط راه و شهرسازی صورت گرفته بود، ولی بعضی از مالکین نسبت به قیمت کارشناسی اعتراض داشتند که بعد از آن طبق ماده ۹ قانون تملک اراضی برای اجرای طرح‌های عمرانی دولتی با اخذ مجوز از بالاترین مقام وزارت راه و شهرسازی اقدام به مجوز برای تخریب این اراضی را گرفت.

 

راستا تصریح کرد: به این منظور و در راستای گره گشایی از پروژه زیرگذر غیرهمسطح مهریان و فراهم آوردن ادامه روند عملیات اجرایی، با همراهی هیئتی از دادگستری، نیروی انتظامی پیرامون تعامل در جهت تملک و آزادسازی بخشی از باغات معارضین، آزادسازی و تملک در 6 هزار متر از باغات صورت گرفت که جا دارد از همکاری این عزیزان کمال تقدیر و تشکر را داشته باشم .

 

وی ابراز داشت: یکی از عوامل کُندی پروژه های بزرگ، وجود معارضین اعم از زیرساخت های تاسیساتی یا اراضی تحت تملک شخصیت های حقیقی و حقوقی است که همین معضل دامن گیر این پروژه در دست احداث نیز گردیده و امیدواریم با همراهی دولت و مردم بتوانیم در راستای آزادسازی و تملک اراضی مورد نیاز اقدامات خوبی انجام دهیم.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: راه و شهرسازی با توجه به اینکه تکمیل زیرگذر غیر همسطح مهریان یکی از پروژه های اولویت دار اداره است، با پرداخت پول زمین های تملک شده معارضین و آزادسازی صورت گرفته بخشی از ارضی و تحویل آن به پیمانکار، مقدمات ادامه عملیات اجرایی پروژه را مهیا کرد.

 

وی با اشاره به اینکه وجود معارضین این پروژه باعث شده بود که پیشرفت فیزیکی پروژه کند و توقف و تعطیلی در پروژه ایجاد شود، گفت: طی برنامه و با هماهنگی دادستان استان عملیات تخریب باغاتی که در این محور قرار دارد انجام گرفت که با انجام این عملیات، انشالله پروژه پیشرفت فیزیکی خوب و مطلوبی به خود خواهد گرفت .

 

راستا تصریح کرد: به دلیل حادثه خیز بودن این محور، اجرای این طرح موجب تسهیل در تردد وسایل نقلیه و کاهش ترافیک خواهد شد به همین دلیل، راه و شهرسازی تمام توان خود را به کار بسته تا با توافق، تملک و تخریب، ادامه روند عملیات اجرایی پروژه را آغاز کند.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پروژه تقاطع غیر همسطح مهریان با برآورد اولیه ۷۲ میلیارد تومان از ابتدای سال ۱۳۹۹ توسط پیمانکار در حال اجرا بوده و این پروژه در واقع دارای معارضین حقیقی و حقوقی زیادی بوده که دراین زمینه حدود ۵۰ میلیارد تومان اراضی واقع در بستر و حریم این مسیر نیاز به تملک داشتند که این کار توسط اداره کل راه و شهرسازی استان انجام گرفته و پرداخت هزینه اراضی در حال اجرا است که ان شالله با تملک این اراضی، پروژه روند فعالیت خود را از سر خواهد گرفت.

 

کد خبر 1186962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha