کاهش  ۱۶۶۳۲ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۶۶۳۲ واحدی معادل ۱.۰۶ درصد، به یک میلیون و ۵۴۷ هزار و ۷۰۲ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با کاهش ۲۳۹ واحدی به ۲۱ هزار و ۱۱۰ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (شنبه 28 خرداد) اولین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش 2779 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 561 هزار واحد آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش  ۱۶۶۳۲ واحدی معادل ۱.۰۶ درصد، به یک میلیون و ۵۴۷ هزار و ۷۰۲ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با کاهش ۲۳۹ واحدی به ۲۱ هزار و ۱۱۰ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۴۰۵۲ واحدی، به رقم ۳۷۷ هزار و ۱۰۰ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با کاهش ۳۷۵۱ واحدی، عدد ۴۲۵ هزار و ۱۸۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۲۹۸ واحدی به رقم ۲۶۰ هزار و ۵۲۷ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۱۶۴۷۳ واحد کاهش  را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۹۵۴ هزار و ۳۱۰ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۱۱۳۷ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۷۴ هزار و ۸۶۱ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۳۶۷۲۹ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۹۸۹ هزار و ۳۹ واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای نوری با 1526، فملی با 504، فولاد با 295، شستا با 288 و میدکو با 282 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای سآبيك - سيمان آبيك، شپنا - پالايش نفت اصفهان، شبندر - پالايش نفت بندرعباس، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، شتران - پالايش نفت تهران، فلوله - لوله‌وماشين‌سازي‌ايران‌ و خزاميا – زامياد در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، بانک ملت (وبملت) با ۶۴۲ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شندر) با ۵۰۸ واحد، فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش (افق) با ۱۷۳ واحد، نفت بهران (شهرن) با ۹۹ واحد و بانک سینا (وسینا) با ۷۸ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند. در مقابل پتروشیمی نوری (نوری) با یک هزار و ۵۲۶ واحد، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با یک هزار و ۲۳۶ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۸۶۶ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۸۰۷ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۷۵۶ واحد و صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۷۴۱ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

 

بر پایه این گزارش، امروز نماد سیمان آبیک (سآبیک)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، بانک ملت (وبملت)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، زامیاد (خزامیاد) و گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو (خگستر) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند. گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۹۹۶ میلیون و ۹۳۱ هزار برگه سهم به ارزش سه هزار و ۹۴۸ میلیارد ریال دادوستد شد.

 

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۶ میلیارد و ۴۳۷ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۱ هزار و ۶۲۶ میلیارد ریال معامله شد و معامله‌گران امروز در دو بازار بورس و فرابورس بیش از هشت میلیارد و ۹۸۰ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار را به ارزش ۷۵ هزار و ۵۲۶ میلیارد ریال معامله کردند.

کد خبر 1186963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha