افزایش ۳۶ درصدی اعتبارات عمرانی خراسان جنوبی

قناعت از افزایش ۳۶ درصدی اعتبارات عمرانی استان در سال جاری خبر داد و گفت: اعتبارات عمرانی استان نیز از ۷۸۵ میلیارد تومان، فعلا در سه ردیف تملک، نفت و توازن به ۱۰۶۹ میلیارد تومان افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «جواد قناعت» عصر امروز(28 خرداد) در جلسه شورای برنامه ریزی استان با بیان اینکه اعتبارات هزینه ای خراسان جنوبی از 471 میلیارد تومان در سال 1400 به 608 میلیارد تومان برای سال جاری افزایش یافته است، اظهار داشت: همچنین اعتبارات عمرانی استان نیز از 785 میلیارد تومان، فعلا در سه ردیف تملک، نفت و توازن به 1069 میلیارد تومان رسیده که 36 درصد افزایش را نشان میدهد.

 

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود که این میزان اعتبار تا پایان سال به سه هزار میلیارد تومان برسد که جهش قابل توجهی را در اعتبارات استانی شاهد خواهیم بود، افزود: مدیران استانی تلاش کنند تا از محل اعتبارات ملی برای استان مبالغ خوبی را جذب داشته باشند.

 

استاندار خراسان جنوبی بیان اینکه اعتبارات تملک استان از محل سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی حدود 6 هزار میلیارد تومان بوده است، ادامه داد: در سفری که معاون اجرایی رئیس جمهور به خراسان جنوبی داشتند حدود 1200 میلیارد تومان به این مبلغ اضافه شد.

 

قناعت با بیان اینکه انتظار داریم مدیران استان در جذب اعتبارات سفر اول رئیس جمهوری به استان قوی و سریع عمل کنند، گفت: سفر دوم رئیس جمهوری به استان را در تابستان امسال خواهیم داشت، انتظار داریم که مدیران تا آن زمان در زمینه جذب کامل اعتبارات سفر اول اقدام کرده باشند.

 

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از یک ششم اعتبارت سفر اول رئیس جمهوری به استان ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی در جذب اعتبارات سال جدید نگاه ویژه ای داشته باشند و تا پایان سال مالی جلسات جذب اعتبارات به صورت هفتگی با محوریت معاونت عمرانی استاندار برگزار شود.

 

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر مدیران استانی باید از نگاه بخشی و صنفی صرف نظر کنند و بیشتر نگاهشان استانی باشد، گفت: مدیران باید منفعت استان را بر منفعت سازمان خود برتری دهند.

 

 

 

کد خبر 1186990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha