درآمد غیرنفتی از حوزه گردشگری و صنایع دستی محقق می شود/لزوم تنفیض اختیارات

ایزدی با اشاره به ظرفیت بالای گردشگری اصفهان گفت: درآمد غیرنفتی از حوزه گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان محقق می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «علیرضا ایزدی « روز شنبه(28 خرداد) در دیدار با امام جمعه اصفهان به ظرفیت ها، چالش ها و فرصت های سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اشاره کرد و اظهارداشت: درآمد غیرنفتی خوبی از طریق تقویت حوزه گردشگری و صنایع دستی قابل تحقق و کسب است که کرونا بر این حوزه اثر گذاشت.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان افزود: درآمد صنایع دستی استان اصفهان تا پیش از کرونا به 40 میلیون دلار می رسید که این رقم در دو سال گذشته به دلیل شرایط سخت کرونا کمتر از 20 میلیون دلار بوده است.

 

وی ادامه داد: افزایش درآمدهای ناشی از تولید و فروش صنایع دستی و حوزه گردشگری در سال جاری مورد پیش بینی قرار گرفته که جذب گردشگر در ابتدای سال و تعطیلات چند روزه اردیبهشت و خرداد شرایط خوبی را رقم زده است.

ایزدی با اشاره به لزوم بهره برداری صحیح از ظرفیت های گردشگری استان اصفهان خاطرنشان کرد: شهرستان ها در این عرصه ظرفیت خوبی دارند که باید از آن با نگاه کارشناسی دقیق استفاده شود.

 

وی اضافه کرد: در گذشته عدم کارشناسی صحیح خسارت هایی را به حوزه میراث فرهنگی و صنعت مهم گردشگری وارد کرده است.

 

لزوم تنفیض اختیارات به استان ها

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تمرکز اختیارات در مرکز کشور را معضلی برای تصمیم سازی های استانی دانست و اذعان داشت: تنفیض اختیارات به رفع نیاز و کار بیشتر کمک می کند.

وی ادامه داد: افزایش اختیارات و همکاری مسئولان استانی و شهرستانی در توسعه صنعت گردشگری ورفع دغدغه و نیازهای این عرصه مهم و اساسی است.

کد خبر 1187016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha