برگزاری اجلاسیه شهدا موجب ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت می‌شود

حجت الاسلام بارانی گفت: برگزاری اجلاسیه شهدا موجب گسترش فرهنگ شهادت، ایثار و مقاومت در جامعه می شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان، حجت الاسلام «محمد بارانی» در نشست خبری اجلاسیه شهدای شهرستان مهدیشهر، با اشاره به اهداف برگزاری آن، ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران و تلاشگران این عرصه گفت: گرامیداشت یاد شهدا سیره عملی آنان را گسترش می دهد و مملکت را نسبت به فتنه و توطئه دشمنان بیمه می کند.

 

امام جمعه مهدیشهر با اشاره به احساس ادای دین شهدا نسبت به اسلام افزود: شهیدان مسوولیت پذیر بودند و جان خود را خالصانه در راه آرمان های انقلاب تقدیم کردند بنابراین زنده نگه داشتن یاد و خاطره  آنان کمتر از شهادت نیست.

 

وی تصریح کرد: هدف برگزاری اجلاسیه شهدای شهرستان مهدیشهر برگرفته از قرآن کریم است که در آیات بسیاری می فرماید «وَ اذْکُرْ فِی الْکِتابِ إِبْراهِیمَ»، «وَ اذْکُرْ فِی الْکِتابِ مَرْیَمَ»، «وَ اذْکُرْ فِی الْکِتابِ مُوسی‌» و منظور از این تذکرها دوری از غفلت هاست، گاهی وقت ها گناه غفلت انسان از شراب بدتر است.

 

حجت الاسلام بارانی آشنایی نسل جدید با فرهنگ شهدا را دومین هدف برگزاری اجلاسیه شهدای شهرستان مهدیشهر اعلام کردوافزود: باید فرهنگ شهدا را معرفی کنیم و در این فرهنگ ابتدا باید معرفت و شناخت حاصل شود و در این اجلاسیه به دنبال معرفت و شناخت هستیم.

 

امام جمعه مهدیشهر با بیان اینکه از تعدادی از راویان و سخنرانان ملی با هدف تبیین دفاع مقدس برای نسل جدید دعوت شده است، اضافه کرد: آن جهاد تبیینی که رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر آن تأکید دارند، یکی از مصادیق آن همین اجلاسیه شهداست و خروجی این اجلاسیه باید یک معرفت آفرینی و یک معرفت افزایی باشد.

 

وی با اشاره به هدف سوم برگزاری اجلاسیه شهدای شهرستان مهدیشهر خاطرنشان کرد: این اجلاسیه در یک فضای همدلی، همبستگی و وحدت ایجاد شد و در هر روز تقریبا نزدیک ۱۰۰ نفر و در برخی مواقع بیشتر از اقشار مختلف در حال کار کردن و آماده سازی این فضا هستند.

 

حجت الاسلام بارانی با بیان اینکه حدود ۲۲۰ شهید در سطح شهرستان مهدیشهر داریم، گفت: قبل از برپایی این اجلاسیه یادواره‌های شهدا در مهدیشهر و درجزین و شهمیرزاد داشتیم و این اجلاسیه به نوعی اختتامیه آن یادواره ها است.

کد خبر 1187044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha