انتقال پادگان‌ها و سایر اماکن نیرو‌های مسلح به خارج از حریم شهرها در آينده نزديک

حجت الاسلام پورخاقان از انتقال پادگانها و سایر اماکن نیرو‌های مسلح به خارج از حریم شهرها در آينده نزديک خبر دادوگفت: حدود ۸پادگان از جمله پادگانهای شیراز، اردبیل، خرم آباد، کرمانشاه، آذربایجان های شرقی و غربی، اهواز و اصفهان مشمول این قانون می شوند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام احمدرضا پورخاقان، رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کل کشور شب گذشته (شنبه ۲۸ خرداد) در برنامه گفتگوی ویژه خبری از انتقال پادگان‌ها و سایر اماکن نیرو‌های مسلح به خارج از حریم شهرها در آينده نزديک خبر داد و گفت: حدود 8 پادگان از جمله پادگان های شیراز، اردبیل، خرم آباد، کرمانشاه، آذربایجان های شرقی و غربی، اهواز و اصفهان مشمول این قانون می شوند که اقدامات مقدماتی انتقال آن ها انجام شده است.

 

وي با بیان اینکه انتقال پادگان ۰۷ خرم آباد و پادگان اهواز هم در آینده‌ای نزدیک انجام خواهد شد، گفت:‌ درباره بقیه پادگان‌ها باید فرآیند مندرج در ماده یک این قانون انجام شود که هنوز انجام نشده است.

 

حجت الاسلام ورخاقان با اشاره به اینکه نیرو‌های مسلح جزئی از پیکره جامعه و امنیت کشورمان هستند، اضافه کرد: اراضی که از پادگان‌ها در اختیار شهرداری‌ها و به تبع آن در اختیار مردم قرار می‌گیرند، تاثیر به سزایی در روند شهرسازی خواهد داشت.

 

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کل کشور با بیان اینکه زمین در درون شهر‌ها کم است و زمانی که این توافقات انجام و این زمین‌ها آزاد می‌شوند در اختیار مردم قرار می‌گیرد و می‌تواند بسیاری از مشکلات شهری را مرتفع کند و فضای سبز شهر‌ها را افزایش دهد، در این باره که اگر نهادی همکاری لازم را انجام ندهد چه اقدامی می‌شود؟ گفت: سعی بر این است مشکلات با حکمیت رفع شود.

 

وی با اشاره به اینکه سازمان قضایی نیرو‌های مسلح بر اساس اصل ۱۷۲ قانون اساسی به جرایم رسیدگی می‌کند، افزود: با ابتکار عمل رئیس قوه قضاییه توانستیم توافقاتی را ایجاد کنیم و نتیجه برای همه سودمند بود. امیدواریم این روند در آینده نیز ادامه یابد و با حکمیت، مشکلات را رفع کنیم.

کد خبر 1187086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha