دستگاه های اجرایی به وظایف ۲۲ گانه خود در حوزه فرزندآوری و جوانی جمعیت عمل کنند

حسنی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی به وظایف ۲۲ گانه خود در حوزه فرزندآوری و جوانی جمعیت عمل کنند، گفت: همه باید به دنبال این باشیم که این فرهنگ تک فرزندی را در سطح جامعه تغییر دهیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام در نشست، ظهر امروز(۲۹ خرداد) در قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اظهار کرد:  حمایت از خانواده به عنوان مهم ترین نهاد اجتماعی و دوم و قوم این نهاد اجتماعی بسیار حائز اهمیت است.

 

« محمد سبحان حسنی» با بیان اینکه در این راستا ۲۲ وظیفه بر اساس ابلاغیه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و سیاست های کلی نظام و تاکیدات مقام معظم رهبری مشخص شده است، افزود: انتظار می رود که دستگاه های اجرایی در راستای اجرای این وظایف به تکالیف خود عمل کنند.

 

وی با بیان اینکه تولید فیلم و آثار و محتوا با هدف و محوریت فرزندآوری و حمایت از بنیان خانواده یکی از وظایف مهم دستگاه های اجرایی در این زمینه است، گفت: یکی از مهم ترین عوامل در زمینه فرزندآوری  و جوانی جمعیت عامل فرهنگ است که متاسفانه داشتن فرزند زیاد در بنیان خانواده امروز به یک عامل  و مانع فرهنگی در خانواده تبدیل شده است.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام ابراز کرد: همه باید به دنبال این باشیم که این فرهنگ تک فرزندی را در سطح جامعه تغییر دهیم و خانواده ها را در زمینه های فرهنگی و مادی به فرزندآوری ترغیب کنیم، همان طور که برای کنترل جمعیت بسترهایی را فراهم می کردیم، امروز نیز باید در حوزه فرزندآوری و توجه به جوانی جمعیت در کشور، به دنبال تغییر فرهنگ باشیم و در این حوزه، همه  دستگاهها خصوصا دستگاههای فرهنگی و آموزشی بیشتر می تواند در  موثر باشند.

 

حسنی با اشاره به مشکلات خانواده هایی که مشکل ناباروری دارند، تصریح کرد: یکی از مشکلات استان مرکز ناباروری در مرکز استان بوده است که این بستر را در مرکز استان برای درمان این خانواده ها ایجاد شود.

 

وی بیان کرد: در حوزه های دیگر هم باید تلاش بیشتری شود و آنهایی که در نوبت دریافت تسهیلات وام ازدواج هستند، تلاش شود که مدت زمان پرداخت تسهیلات مربوطه کاهش یابد و حتما باید موانع اجرایی کار  را برطرف و روند پرداخت تسهیلات به زوج های جوان تسریع و مدت زمان نوبت و پرداخت تسهیلات کاهش یابد.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام خاطرنشان کرد: صدا و سیما و رسانه های استان که به مسائل اساسی جامعه می پردازند و دغدغه دارند، در حوزه ترغیب و تشویق خانواده ها به فرزندآوری ورود بیشتری داشته باشند.

 

حسنی با اشاره به اینکه  قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سطح شهرستان ها دایر می شود و فرمانداری ها هم مکلف هستند که این قرارگاه را در شهرستان راه اندازی کنند، افزود: لازم است که فرمانداران این قرارگاه را در شهرستان ها فعال کرده و نتایچ را در اختیار استان قرار دهند.

 

وی خاطرنشان کرد: جلسات قرارگاه باید به صورت ماهیانه برگزار شود ارسال گزارش عملکرد دستگاههای اجرایی به دبیرخانه قرارگاه باید در دستور کار قرار گیرد.

 

کد خبر 1187376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha