همایش تخصصی "آقای مربی" در تالار مرکزی رشت برگزار شد

نخستین نشست پاسداشت مربیان فقید تربیتی گیلان تحت عنوان همایش تخصصی "آقای مربی" در تالار مرکزی شهر رشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، امروز (یکشنبه ۲۹ خرداد) نخستین نشست پاسداشت مربیان فقید تربیتی استان گیلان تحت عنوان همایش تخصصی "آقای مربی" همراه با تقدیر از خانواده سه مربی فقید تربیتی گیلان در تالار مرکزی شهر رشت برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام «سید محمد انجوی نژاد» در این مراسم با اشاره به اینکه نقش آفرینی در حوزه‌ تربیت، رسالتی سنگین و هویت بخش است اظهار داشت: مربیان خوب و برتر باید دارای یکسری شاخص‌ها و ویژگی‌های خاص باشند.

 

دبیر جبهه‌ی فرهنگی استان فارس با تاکید بر اینکه یک مربی خوب تربیتی باید بینش انسان را اصلاح و آن را در مسیر خیر و صلاح و سعادت او هدایت کند ابراز داشت: یک مربی تربیتی خود بایستی به دانش‌آموز و شاگردان خود نحوه درست دیدن، درست شنیدن و تحلیل کردن درست را آموزش دهد.

 

این استاد حوزه در ادامه برخی دیگر از شاخص‌های مهم مربیان تربیتی نمونه و خوب را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: از آنجا که راز و نیاز و عبادت عاشقانه موجب قرب و نزدیکی بیش از پیش انسان به خداوند متعال می‌شود بنابراین انسان‌های برجسته این امر را سرلوحه زندگی خود قرار می‌دهند. 

 

دبیر جبهه‌ی فرهنگی استان فارس با تاکید بر اینکه بر اساس آیات قرآن کریم، زمانی پروردگار متعال حائل بین قلب و شخص می‌شود که اجابت خدا و رسول او را بپذیرد اضافه کرد: انسان‌های متفاوت، معمولا نگاه متفاوتی نیز نسبت به پدیده‌های عالم دارند و از هر چیزی پیامی دریافت می‌کنند و این دقیقا ویژگی شاخص و منحصر به فرد آنان در مقایسه با سایر افراد جامعه است.

 

وی اذعان کرد: ساختن نسل‌های نوپا به عنوان آینده سازانی با بصیرت و آگاه از دستاورد‌های ارزشمندی محسوب می‌شود که در بستر تلاش‌های پیامبرگونه‌ی مربیان تربیتی میسر می‌شود.

 

انجوی نژاد به پیشرفت‌های بشر در حوزه اطلاع‌رسانی اشاره کرد و در همین زمینه یادآور شد: امروزه با توسعه جوامع مشاهده می‌کنیم که چگونه اخبار و اطلاعات با سرعتی بسیار زیاد در اختیار افراد قرار می‌گیرد بنابراین زیستن در چنین فضایی باید قاعده خاص خود را داشته باشد.

 

وی اینکه در دوره کنونی برخی افراد جامعه بدون تحقیق و صرفاً با شنیدن اخبار در مورد موضوعات مختلف قانع می‌شوند و تحلیل ها را به آسانی می‌پذیرند اظهار داشت: این دسیسه شیطان برای گم کردن حقایق است و انسان برای رسیدن به سعادت باید خود را از دام این دسیسه‌ها دور نگهدارد.

 

این استاد حوزه گرایش انسان‌ها به خداوند متعال را طبق ذات و فطرتشان مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر اینکه نقش آفرینی در حوزه‌ تربیت، مصداق جهاد در عرصه‌ی هدایت جامعه‌ی اسلامی است افزود: بدون شک سعادت و عاقبت بخیری انسان در گرو اصلاح نگاه او نسبت به دنیا و اتفاقات آن است زیرا در غیر این صورت هیچ‌گونه روش تربیتی در او اثر نمی‌کند و نمی‌تواند صراط مستقیم الهی را پیدا نماید.

 

* شناسایی ۱۰ مربی فقید تربیتی در گیلان

حجت الاسلام «مجتبی پوریوسفی» نیز در این مراسم اهداف برگزاری این مراسم را برشمرد و تصریح کرد: یادآوری تلاش‌های خالصانه‌ی مربیان در مسیر تربیت جوانان از اهداف مهم نخستین نشست پاسداشت مربیان فقید تربیتی استان گیلان محسوب می‌شود.

 

دبیر جبهه‌ فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۰ مربی فقید تربیتی در گیلان شناسایی شده است که امسال برای ۳ نفر از این افراد مراسم پاسداشت برگزار شده و در سال‌های آتی این روند استمرار خواهد یافت.

 


به گزارش شبستان در پایان این مراسم، از خانواده سه مربی فقید تربیتی استان گیلان شامل محمدرضا کریمی، غلامرضا عباسی، عارف شاه محمدی) تقدیر به عمل آمد.

 

پایان پیام/

کد خبر 1187398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha