توسعه مسکن در روستاهای فارس با محوریت استفاده از مصالح بومی

زمانی گفت: توسعه مسکن در روستاهای فارس بر اساس معیشت محوری و استفاده از مصالح بومی و در دسترس در مناطق به انجام می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عطاالله زمانی»، امروز (دوشنبه 30 خرداد) با اشاره به توسعه مسکن در روستاهای فارس بر اساس معیشت محوری در جمع خبرنگاران گفت:  در این نوع کارکرد از مصالح بومی و در دسترس در مناطق سرپناه و مسکن مناسب در اختیار روستاییان قرار داده می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس افزود: اولویت برنامه های مسکن روستایی  شامل تدوین برنامه جامع بهسازی بافت فرسوده روستایی، توسعه مسکن معیشت محور و گردشگری روستایی و بومگردی، بهینه سازی مصرف انرژی و استفاده از انرژی های پاک، ورود به روستاهای کمتر برخوردار از تسهیلات طرح ویژه با تاکید بر حفظ و احیای معماری بومی و شناسایی اقشار محروم و نیازمند واقعی است.

وی اضافه کرد: بهسازی و نوسازی سكونتگاه های آسیب ‌پذیر روستایی و بازسازی مناطق سانحه ‌دیده پس از وقوع سانحه از اولویت های بنیاد مسکن است که با هدف مقابله با تهدید سوانح طبیعی به انجام می رسد.

زمانی اعلام کرد: سال گذشته 293 فقره تسهیلات ساخت مسکن روستایی به مبلغ 293  میلیارد ریال در شهرستان جهرم پرداخت شده و در روستای «قصر عاصم» فیروزآباد عملیات بهسازی معابر روستایی به انجام رسیده است و سال گذشته بهسازی روستای «آتشکده» فیروزآباد با 12  میلیارد ریال،  بهسازی روستای «تنگ ریز» با 2 میلیارد و 360 میلیون ریال، بهسازی روستای «پر زیتون» با پنج میلیارد ریال اعتبار، بهسازی روستای «جایدشت» با سه  میلیارد و 158 میلیون ریال اعتبار، بهسازی روستای «دادنجان» با پنج میلیارد و 820 میلیون ریال اعتبار  به انجام رسید.

وی واگذاری زمین روستایی را عاملی برای ایجاد انگیزه کاهش مهاجرت روستاییان دانست و گفت: تعداد قطعات واگذاری زمین روستایی در فیروزاباد 53 قطعه، احراز تصرف زمین های روستایی 33 قطعه، تعیین تکلیف زمین های روستایی 84 قطعه و واگذاری قطعی زمین های روستایی 9 قطعه بوده است.

زمانی افزود: تجاوز به حریم روستاها عامل ایجاد محدودیت در توسعه روستایی است و با هدف حفظ حریم شهرها و روستاهای استهبان اجرای طرح های ساخت و ساز و هادی تنها با رعایت اولویت حفظ اراضی کشاورزی، باغات و جنگل ها، چارچوب ضوابط و مقررات مصوب طرح های جامع و هادی امکانپذیر است و الزام به رعایت قانون مهمترین مولفه در حفظ حریم روستاهاست.

کد خبر 1187538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha