پیشنهاد تشکیل شورای عالی هماهنگی دیپلماسی عمومی در کشور

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به قدرت جمهوری اسلامی در حوزه دیپلماسی فرهنگی پیشنهاد راه اندازی شورای عالی هماهنگی دیپلماسی عمومی کشور را با حضور تمام دستگاه ها بیان کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه در همایش دیپلماسی فرهنگی با بیان اینکه در حوزه دیپلماسی فرهنگی باید تصمیمات مهمی گرفته شود، گفت: قدرت ما در عناصر فرهنگی نهفته است اما باید بدانیم کدام هدف را در دیپلماسی فرهنگی دنبال می کنیم.

 

سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: ما باید شورای عالی هماهنگی دیپلماسی عمومی را تشکیل دهیم و قدرت خود را در عناصر فرهنگی با حضور سازمان ها و نهادهای مختلف تبیین کنیم.

 

وی گفت: اربعین بهترین فرصت پیش رو برای دیپلماسی فرهنگی است و فرصت های نامتقارن بسیاری در این زمینه در اختیار ما قرار دارد که می توانیم با حضور موثر فرهنگی در این زمینه پیروز باشیم.

 

وی با اشاره به قدرت فضای مجازی و استفاده دشمن از این فضا و وارد کردن گزاره های مورد نظر خود از این راه تصریح کرد: در فضای پلتفرم حضور نداریم و در پلتفرم های عادی و منطقه ای نیز حضور موثری نداریم اما در تعاریف غیر کلاسیک حضور داریم و حتی دارای شبکه هستیم؛ از این راه فقط می توانیم نقطه زنی کنیم و نمی توانیم جریان اصلی دیپلماسی فرهنگی را راه بیندازیم.

 

وی با اشاره به نقشه دشمن و هدف آن از ایران هراسی و علت این امر خاطرنشان کرد: در حوزه دیپلماسی فرهنگی معتقدم در تقابل روایت ها ایران هراسی علت اصلی رویکرد آنهاست که به دلیل پیروزی های موثر جمهوری اسلامی ایران بوده است و باید بگوییم ایران هراسی پاتک دشمن است.

 

سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: در دیپلماسی فرهنگی جهان شیعه محور مقاومت را باید اولویت بدانیم و با راه اندازی شورای عالی هماهنگی دیپلماسی عمومی تمام دستگاه های مربوطه در این زمینه را دور هم جمع کرده تا از هدررفت ظرفیت ها در دیپلماسی فرهنگی جلوگیری کنیم.

 

کد خبر 1187652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha