لزوم انجام اقدامات فرهنگی در مناطق مرزی برای مقابله با توطئه های دشمن

ثقی حوزه فرهنگ و هنر بندرآستارا را به دلیل مجاورت با کشورهای آسیانه میانه حوزه‌ای پر التهاب برشمرد و گفت: کارکرد فرهنگی در این حوزه بسیار تعیین کننده است و نیازمند اقدامات فرهنگی در این مناطق برای مقابله با دشمن و جلوگیری از انحراف جوانان هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از آستارا، «رضا ثقتی» امروز(دوشنبه، ۳۰ خرداد) در مراسم تودیع و معارفه سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرآستارا در دفتر فرماندار این شهرستان با تاکید بر وفاق و همدلی میان دستگاه‌ها در  آستارا گفت: حوزه فرهنگ و هنر حوزه‌ای گسترده است که هم متولی توسعه فرهنگ قرآنی و هم متولی اجرای کنسرت‌هاست که از حوزه‌های پرمخاطره است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به گفتمان دولت و نقش آفرینی آن در حوزه فرهنگ و هنر گفت: بخشی از این نقش‌ آفرینی وابسته به اعتبارات است و گاها جذب اعتبارات از سوی نهادهایی صورت می‌گیرد که نقش آفرینی چندانی در این حوزه ندارند.

 

وی ادامه داد: باید با همکاری همه دستگاه‌ها و رسانه‌ها این حوزه پرمخاطره را به سوی اهداف نظام هدایت کرده و گفتمان انقلابی را در حوزه فرهنگ و هنر ترویج دهیم.

 

وی در ادامه چرخش مدیریتی و استفاده از ظرفیت مدیران موفق را از رویکردهای خود در دوره مسئولیتش برشمرد و با بیان اینکه خدمت رسانی به مردم در هر سنگری قابل تقدیر و ارزشمند است، گفت: مهم نیست چند سالی در سنگر خدمت رسانی فعالیت داشته باشیم، مهم آن است که بتوانیم بهترین خدمات را در حد توان ارائه کنیم تا هر چه بیشتر رضایت بندگان خدا را فراهم کنیم که رضایت خداوند را شامل می‌شود.

 

ثقتی تصریح کرد: با یک چرخش و رویکرد صددرصدی در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی مواجه هستیم به گونه‌ای که مدیران موفق ارتقا یافته و مدیران منفعل از حوزه مدیریتی خداحافظی می‌کنند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه شهرستان بندرآستارا حوزه پرمطالبه‌ای در فرهنگ و هنر است اما از حداقل امکانات و بودجه در این حوزه برخوردار است گفت: باید بر اساس خط مش دولت و ترویج گفتمان انقلابی حرکت کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان حوزه فرهنگ و هنر بندرآستارا را به دلیل مجاورت با کشورهای آسیانه میانه حوزه‌ای پر التهاب برشمرد و تاکید کرد: کارکرد فرهنگی در این حوزه بسیار تعیین کننده است و نیازمند اقدامات فرهنگی در این مناطق برای مقابله با دشمن و جلوگیری از انحراف جوانان هستیم.

 

وی با اشاره به رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تعامل با کشورهای حاشیه و مرزی اذعان کرد: بخش فرهنگی ارتباط بین آستارا - آستارا با برگزاری هفته‌های فرهنگ و هنر و نمایشگاه‌های فرهنگی بر عهده وزارت ارشاد است.

 

ثقتی خواستار نگاه ویژه به بندر آستارا در تامین اعتبارات شد و بیان کرد: این شهرستان مرزی در آماج فرهنگ بیگانه است و باید ویژه دیده شود که این دغدغه با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شده و بودجه و اعتبارات ویژه بدان اختصاص می‌یابد.

 

وی با بیان اینکه باید آغوش خود را به روی هنرمندان جوان بازکنیم از تجلیل از هنرمندان پیشکسوت خبرداد و خاطرنشان کرد: فعالان حوزه فرهنگ و هنر آستارا تجلیل می شوند.

 

 

* نقش آفرینی هنرمندان و پیشکسوتان فرهنگی در ترویج ارزش های اسلامی

در ادامه این مراسم «عنایت رضایی‌پور» با اشاره به اهمیت جایگاه والای معارف اسلامی در فرهنگ اصیل شیعیان و مسلمانان جهان، اظهار داشت: امروزه شاهد توسعه و ترویج فرهنگ اصیل اسلامی در بین مسلمانان و دیگر ادیان جهان هستیم، زیرا آنچه امروز مردم جهان را خسته و ناامید کرده، وجود فرهنگ های غربی است که پایانی جز پوچی ندارد.

 

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا با اشاره به سابقه غنی فرهنگ آستارا در تاریخ تصریح کرد: آستارا از قدیم مهد ادب، اندیشه، فرهنگ و هنر بوده و هنرمندان بزرگی را به جامعه هنری کشور معرفی کرده است.

 

وی نقش هنرمندان و پیشکسوتان  عرصه فرهنگ در ترویج ارزش های اسلامی بسیار موثر دانست و خاطرنشان کرد: هنرمندان می‌توانند در جنبه‌های مختلف هنری همچون هنر بیان، کلام، نوشتار، شعر، نمایش و.... پیام‌های ارزشمند را ماندگار کنند که از جمله این هنرها، بیان تاریخ روایی اسلام است.


در پایان این مراسم با تقدیر از خدمات «شاپور تشرینی»، «بهرام خوشحال» به‌عنوان رییس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرآستارا معرفی شد.

 

 

کد خبر 1187654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha