ششمین رویداد پیشگام در خراسان رضوی برگزار می شود

قلی زاده گفت: ششمین رویداد پیشگام با حضور ۴۰ هسته ۱۵۰ نفری در خراسان رضوی برای حل و ریشه یابی مشکلات سطح استان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، « محمدرضا قلی زاده » امروز دوشنبه (۳۰ خرداد) در نشست خبری امضای تفاهم نامه با پنج دستگاه فرهنگی که در اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد؛ در خصوص ششمین رویداد پیشگام بیان کرد: اولین گام عملیاتی که با امضای تفاهم نامه بین 5 دستگاه فرهنگی می خواهد برداشته شود، رویداد پیشگام است.

 

مدیر مرکز آموزشی گام افزود: وضعیت امروز کشور، مستلزم نقش آفرینی فعالانه مردم است، اوایل انقلاب مردم در حل مسئله فعالانه شرکت می کردند اما هر سال این نقش کم رنگ تر شده لذا آقا برای احیای حضور پررنگ مردم، مسئله بیانیه گام دوم و حرکت های مردمی و آتش به اختیار بودن را مطرح کردند.

 

وی با بیان اینکه این حرکت عمومی و نقش آفرینی فعالانه مردمی کلید حل مشکلات ماست و ایده برای رقم خوردن این اتفاق قیام جوانان است؛ گفت: با محوریت جوانان افرادی که نوعی از نخبگی اجتماعی و حل مسئله دارند باید ظرفیت های مردمی را فعال کنند و نمونه موفق خلق کنند تا این نقش احیا شود.


قلی زاده بیان کرد: ناظر به همین دغدغه ، خراسان‌ رضوی میزبان ششمین رویداد پیشگام شد، این رویداد از دو سال گذشته در استان های همدان، یزد، قزوین و البرز برگزار شده است و چیزی که ما در این رویداد دنبال می کنیم، ایجاد میدان عملیاتی برای افراد دغدغه مند است و مربیان پیشگام این دغدغه ها را دقیق تر و ریشه ها و دغدغه ها را پیدا می کنند.

 

وی افزود: در این رویداد کنشگران چهار مرحله را طی می کنند؛ مشکلات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی شهر خود را و علت های بروز این مشکل را پیدا می کنند و در قدم بعدی راهکارهای عملیاتی ارائه می دهند و راهکارهای خود را برای محقق شدن پیگیری می کنند.


مدیر مرکز آموزشی گام گفت: فرایند ثبت نام رویداد شروع شده و افراد می توانند به صفحه اینستاگرامی رویداد مراجعه کنند ، بعد از ثبت نام، افراد مصاحبه می شوند و در نهایت  ۴۰ هسته با ۱۵۰ نفر انتخاب می شوند و از چهارشنبه 22 تیرماه مرحله حضوری رویدادآغاز می شود.

 

وی تصریح کرد: در این فرایند کارگاه آموزشی برای اینکه چطور بتوانند مسائل را شناسایی، ریشه یابی و راهکار را ارائه و محقق کنند برگزار می شود و غیر از کارگاهای آموزشی بخش زیادی از وقت مخاطبان با فعالیت خواهد گذشت و هر کدام هسته ها باید بگویند چه مشکلی از استان با مطلوب آنها فاصله دارد و آنها را اذیت می کند. در اینجا مربیان به آنها کمک می کنند تا مشکل خود را دقیق تر بیان کنند. در مرحله بعدی با کمک مربی ریشه یابی مشکلات و در مرحله بعد راهکار و سناریوی اقدام ارائه می دهند.

 

قلی زاده بیان کرد: در ادامه فرایند حضور به پایان می رسد و امتداد رویداد شروع می شود و اختتامیه نداریم در امتداد رویداد با مشارکت هر 5 نهاد از کنشگران حمایت می شود تا هسته ها مسئله خود را حل کنند.

 

وی در خصوص تعداد برگزیدگان گفت: بعد از برگزاری رویداد 6 هسته برگزیده داریم و علاوه بر تقدیر از برگزیدگان جایزه ویژه برای هسته ای که مشکلات خود را به نتیحه برسانند، در نظر گرفته شده است.  
 

مدیر مرکز آموزشی گام گفت: دو نوع هسته هستند یک سری افراد از قبل هسته هستند مانند بسیج و تشکل طلبگی و بخشی دیگر افرادی هستند که تا به حال در هسته قرار نگرفتند و با این رویداد می توانند این اتفاق را رقم بزنند.

 

کد خبر 1187716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha