محکومیت برگزاری کنسرت صهیونیستها در مسجد «بئرالسبع»

کمیته عالی راهبری اعراب «نقب» تصمیم شهرداری «بئرالسبع» که تحت کنترل رژیم صهیونیستی است مبنی بر برگزاری کنسرت در مسجد بزرگ شهر که بیش از ۱۰۰ سال پیش توسط عثمانی ها به عنوان مکان عبادت و استراحت برای بازرگانان ساخته شده بود را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از میدل ایست مانیتور،‌کمیته عالی راهبری اعراب «نقب» تصمیم شهرداری «بئرالسبع» که تحت کنترل رژیم صهیونیستی است مبنی بر برگزاری کنسرت در مسجد بزرگ شهر که بیش از 100 سال پیش توسط عثمانی ها به عنوان مکان عبادت و استراحت برای بازرگانان ساخته شده بود را محکوم کرد.

پس از ورود انگلیسی ها به فلسطین، مسلمانان تا سال 1948به اقامه نماز در مسجد ادامه دادند و با سقوط بئرالسبع این مکان به عنوان زندان توسط صهیونیست ها و سپس به عنوان موزه عمومی مورد استفاده قرار گرفت.

کمیته شهرداری بئرالسبع در سال 2002 تصمیم به برگزاری جشنواره شراب خواری در حیاط مسجد گرفت که منجر به اعتراض ساکنان محلی شد و جشنواره متعاقبا لغو شد.

به گفته فلسطینی ها در سال 2011 پس از یک نبرد حقوقی طولانی با شهرداری بئرالسبع که تا دادگاه عالی پیش رفت، این شهروند پیشنهاد تبدیل مسجد را به موزه ای ویژه برای فرهنگ اسلام و مردم شرق داد.

اما امروز در فضای سیاسی جناح راستی حاکم، شهرداری بئرالسبع تصمیم به برگزاری کنسرت در صحن مسجد گرفته است.

این کمیته تاکید کرد: مسجد بئرالسبع یک ملک وقفی کاملا اسلامی است و متعلق به مسلمانانی است که ساکنان اصلی این کشور هستند.

در بیانیه منتشر شده در این زمینه آمده است : ما خواستار پایان دادن فوری به نقض حرمت مسجد و اطراف آن هستیم و اینکه به مسلمانان اجازه داده شود در این مسجد نماز بخوانند چرا که این اقدام یک حق اساسی است که توسط حقوق بین الملل تضمین شده است.

کد خبر 1187825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha