​پیش‌بینی تخصیص ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارات کشاورزان گیلانی

مرادی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارات کشاورزان گیلانی اختصاص یابد گفت: سال گذشته ۶۵ میلیارد تومان اعتبار بدین منظور به استان گیلان تخصیص یافت.

«امیر مرادی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، در مورد اختصاص اعتبارات به کشاورزان توسط دولت اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال بین 100 تا 150 میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارات کشاورزان گیلانی خاصه در حوزه تنش آبی اختصاص یابد.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه سال گذشته 65 میلیارد تومان اعتبار بدین منظور به استان گیلان تخصیص یافت عنوان کرد: به علت بارش‌های کم آورد سد سفیدرود امسال در مقایسه با سال زراعی سال گذشته با کاهش قابل توجهی مواجه شد بنابراین راهکارهای مقابله با مدیریت تنش آبی را در دستور کار قرار دادیم.

 

مرادی از برگزاری جلساتی جهت مقابله با تنش آبی در شهرستان‌های استان گیلان، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها با حضور دستگاه‌های متولی از جمله جهاد کشاورزی و شرکت آب منطقه‌ای خبر داد و اذعان کرد: از ابتدای فصل زراعی و آماده‌سازی اراضی شالیکاری تمام تلاش ما این بود که مدیریت منابع آب به خوبی انجام گیرد.

 

وی همکاری کشاورزان در رعایت تقویم زراعی را راهکاری مناسب و اثرگذار در حوزه مدیریت منابع آبی، جلوگیری از هدررفت آب و کاهش خسارت‌ها دانست و ابراز داشت: ترویج فرهنگ بیمه‌گذاری اراضی شالیکاری اقدامی بوده که همواره در جهت توسعه آن در استان گیلان اقدام کردیم زیرا بیمه محصولات به نفع کشاورزان تمام خواهد شد.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان به دیگر اقداماتی که در سال زراعی کنونی برای حمایت و پشتیباگی از کشاورزی استان انجام گرفت اشاره کرد و افزود: علاوه بر اصلاح سددهنه‌ها برای کمک به آبیاری شالیزارهای استان گیلان با همکاری دستگاه‌های متولی بیش از 400 ایستگاه پمپاژ بازسازی شد و در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

 

 مرادی با بیان اینکه به طور تقریبی چیزی حدود یک میلیارد تومان تسهیلات برای خرید پمپ به کشاورزان گیلانی اختصاص پیدا کرد خاطرنشان کرد: تامین سوخت، تعمیر و احداث سردهنه‌ها و ایستگاه‌های پمپاژ در بعضی از روستاهای استان گیلان برای رفع مشکلات کشاورزان از جمله موضوعاتی است که باید در اولویت قرار گیرد.

کد خبر 1187866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha