اجرای سند تحول قضایی گامی در مسیر تسریع عملکرد دستگاه قضا است

فاضلی هریکندی با اشاره به اهمیت جایگاه معرفتی شهید باهنر و شهید بهشتی و تبریک هفته قوه قضاییه گفت: اجرای سند تحول قضایی گامی در مسیر تسریع عملکرد دستگاه قضا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « حسین فاضلی هریکندی» طی نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه که سه شنبه ۳۱ خرداد در سالن اجتماعات دادگستری البرز برگزار شد گفت: شهید بهشتی پایه گذار دادگستری اسلامی‌ است؛ یاد و خاطره این شهید والامقام در هفته قوه قضائیه راهبرد کلانی بر اهداف طرحی است که این‌ شهید والامقام مبنای آن را گذاشت.

 

مدیرکل دادگستری استان‌ البرز افزود: یکی از پیگیری های انجام شده در عرصه قضایی، اجرای سند تحول قضایی است؛ امری که با هدف صیانت از حقوق بیت المال و تسریع جریان رسیدگی به پرونده های قضایی انجام شد. 

 

وی با اعلام گزارش وضعیت سرقت به عنوان جرمی که ایجاد ناامنی اجتماعی می کند بیان کرد: قرارگاه پیشگیری از آسیب های اجتماعی با دو هدف مقابله ای به صورت متمرکز شکل گرفت.

 

 

وی با اعلام تعداد ورودی پرونده دادگستری به رقم ۶۴۷۶۹۴ و ورودی شورای حل اختلاف: ۱۶۳۶۵۱ که مجموع آن جمع: ۸۱۱۳۴۵ می شود بیان کرد: با فرض دو نفر  طرفین پرونده ۶۶۹۳۰۶ نفر از جمعیت استان طرح دعوا کرده اند که بیش از یک پنجم جمعیت استان است.

 

فاضلی هریکندی با اعلام افزایش ورودی پرونده ها در سال 1399 در مقایسه با سال 1398 که رقم آن ۱۰۵۰۲۶ فقره معادل ۱۵ درصد در سال ۱۴۰۰ در مقایسه با سال ۱۳۹۹ عنوان کرد: تعداد ۸۱۶۷۷ فقره پرونده معادل ۱۱ درصد افزایش در مجموع در مقایسه سال ۱۴۰۰ با سال ۱۳۹۰ حدود ۴ درصد کاهش ورودی داشتیم.


وی در بخش دیگر گزارش عملکرد دادگستری استان البرز به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار کرد: توسعه شورای حل اختلاف نقطه نظر عملکردی دادگستری است که طی آن با توجه به اینکه سال 1399 شاهد 16درصد سازش بودیم سال 1400 شاهد 35 درصد سازش در پرونده های وارده بودیم.

 

وی با اشاره به اینکه کاهش مانده پرونده در دادگستری در مقایسه سال 1400با 1399 به 6 درصد افزایش مختومه در شورای حل اختلاف، 25درصد افزایش خروجی پرونده همراه بوده است. 

 

 

فاضلی هریکندی با اعلام آمار حوزه پیشگیری توضیح داد: تعداد دیدبان پیشگیری به ترتیب برای سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰: ۱۸۰۰۰ و ۲۳۰۰۰ است و تعداد گزارشات واصله سجام: سال ۱۳۹۹: ۱۵۰۰۰ سال ۱۴۰۰: ۱۷۰۰۰ است که این مهم میزان عملکرد دستگاه قضا در استان البرز را نشان می دهد. 

 

مدیرکل دادگستری استان البرز با در نظر گرفتن اهمیت حمایت از اشتغال زایی بیان کرد: ۱۰ هزار شغل مورد حمایت ، ۱۳۰۰ شغل احیا شده است و ۵۰۰ شغل ایجاد شده است با پیگیری در تسریع اعطای مجوزهای ایجادی و توسعه ای محقق شده است.

 

اراضی ملی در سال ۱۴۰۰ تثبیت و جانمایی آن انجام شد

 

فاضلی هریکندی در ادامه گزارش عملکرد دادگستری استان البرز به ثبیت اراضی ملی در سال گذشته و تثبیت آن اشاره کرد و گفت: استان البرز اولین استان اجرای طرح حفظ حریم رودخانه بود که در این رابطه در سطح استان و رودخانه های اطراف آن این مهم محقق شد. 

 

 

کد خبر 1187933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha