زیر ساخت های فرهنگی ایلام نیازمند توجه جدی است/ ایلام سرشار از سوژه های نادر برای ساخت فیلم سینمایی است

نشست هم اندیشی دستگاه های فرهنگی استان با رئیس سازمان سینمایی، سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عصر امروز(۳۱ خرداد)با حضور استاندار ایلام در محل سالن جلسات شهید رجایی استانداری ایلام برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام، در  این نشست، اظهار کرد: ایلام یکی از محورهای اصلی دوران هشت سال دفاع مقدس بوده است.

 

سرهنگ « محمد حسین فولادی» یادآور شد: استان ایلام سرشار از حوادث نادری است که در دفاع مقدس روی داده است که می توان با حمایت و پشتیبانی مسئولان استان و  سازمان سینمایی کشور، این فرهنگ ناب و دلاوری ها و ایثارگری های دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کرد.

 

وی بیان کرد:  امروز نیازمندیم که نسل جوان و نوجوان که در معرض تهدیدهای مختلفی است با فرهنگ ناب دفاع مقدس آشنا کنیم، در حوزه تولید  فیلم به صورت سریالی با سینمایی استان ایلام نیازمند توجه است.

 

سرهنگ فولادی یادآور شد: استان ایلام، نیازمند توجه در حوزه اعتبارات است، استان ایلام دورازه عتبات عالیات است و سالانه شش میلیون نفر از مرزمهران تردد می کنند و استان ایلام به قطب فرهنگی دفاع مقدس و اربعین حسینی تبدیل شود.

 

معاون فرهنگی سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام نی زدر این نشست، ابراز کرد: استان ایلام متاسفانه از مرکز سینمایی برخودار نیست و سپاه استان دارای یک سالن و آمفی تئاتر به نام شهدای ایلام است که صبح امروز با حضور رئیس محترم سازمان سینمایی کشور از این مرکز بازدید شد و که صدور مجوز می تواند به یک مرکز سینمایی با توجه به قرار گرفتن در منطقه حاشیه شهر ایلام، تبدیل شود.

 

«حسین پورمحمدی» ابراز کرد: دفاع مقدس و  اربعین حسینی از سوژه های نابی است که می توان با پرداختن به آنها در حوزه فیلم و سریال، استان ایلام را به بیش از گذشته به کشور و جهان شناساند.

 

رئیس شورای شهر ایلام هم در این نشست با تاکید بر توجه به بحث زمین فوتبال شهر چوار با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، ابراز کرد: استان ایلام با توجه به نقش مردم آن در دوران هشت سال دفاع مقدس، نیازمند توجه بیشتری در حوزه اعتبارات فرهنگی است چرا که فرهنگ زمینه ساز تحول در سایر حوزه ها است.

 

«سعید انوری پور» بر  تولیدات فرهنگی و سینمایی در حوزه های دفاع مقدس و اربعین حسینی تاکید کرد و گفت: برج هنر شهر ایلام در فاز اول تا کنون از پیشرفت مناسبی برخودار بوده است اما لازم است با اختصاص اعتبارات مناسب، این پروژه هر چه سریع تر به بهره برداری برسد.

کد خبر 1188116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha