اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار به ساخت فیلم کوتاه در استان ایلام/ ساخت یک فیلم سینمایی در استان ایلام مورد حمایت قرار می گیرد

خزاعی با بیان اینکه آمادگی لازم برای تکمیل پروژه های سینمایی استان ایلام به صورت مشارکتی با استانداری ایلام وجود دارد، گفت: برای ساخت فیلم کوتاه در استان ایلام ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار با همکاری استانداری ایلام به صورت مشارکتی اختصاص می یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی و سمعی و بصری کشور، عصر امروز(۳۱ خرداد) نشست هم اندیشی دستگاه های فرهنگی استان با رئیس سازمان سینمایی با حضور استاندار ایلام، اظهار کرد: محرومیت مالی در استان دیده شد اما استان ایلام از نظر فرهنگی، خاطرات دفاع مقدس، شهدا و ایثار و مقاومت بسیار غنی بوده و اینها اصل است.

 

« محمد خزاعی» با بیان اینکه یک همگرایی بسیار خوب بین نهادها و دستگاه های اجرایی استان ایلام وجود دارد، افزود: حوزه هنری، بسیج هنرمندان و رهنگ و ارشاد اسلامی و سایر نهادهای استان در کنار هم دست به دست هم دادند تا گفتمان انقلاب اسلامی ترویج و توسعه یابد و این امر بسیار ارزشمند است.

 

وی بیان کرد: در سازمان سینمایی در تلاش هستیم که در استان ها حضور بیایم، نمی شود در مرکز نشست و برای استان های برنامه ریزی فرهنگی کرد، در این راستا با مدیران حوزه سینمایی در استان ها حضور پیدا کرده تا مشکلات و مسائل استان ها در حوزه سینمایی بررسی و پیگیری شود.

 

رئیس سازمان سینمایی، سمعی و بصری کشور با بیان اینکه مسئولان استان روحیه جهادی در راستای برنامه ها و فعالیت های فرهنگی دارند، ابراز کرد: تا پایان سال تکمیل ۱۴۰۱  پروژه های نیمه تمام سینمایی در دستور کار قرار دارد، زیرساخت های فرهنگی و سینمایی در استان با مشکلاتی مواجه است که از جمله آن می توان به برج هنر و مجموعه سینمایی فرهنگ ایلام اشاره کرد.

 

خزاعی با بیان اینکه سینما فرهنگ ایلام از سال ۹۸ در استان کلید خورده استان که در راستای تکمیل آن در استان می تواند اقدامات مناسبی با همکاری شهرداری و مسئولان استان انجام داد، افزود: سینما فرهنگ استان دارای سه سالن مجهز است که این سه سالن بر اساس برآورد پیمانکار شهرداری انتطار می رود در شهریور ماه سال آینده به بهره برداری برسد که ما د زمینه تجهیزات این سالن ها کمک و حمایت خواهیم کرد.

 

وی با اشاره به اینکه در بحث برج هنر در زمینه تجهیزات و امکانات کمک خواهیم کرد که تجهیز شود، افزود: دفتر سینماگران در استان یک مطالبه فعالان عرصه سینما در استان بوده است که قرار بود زمینی در اختیار انجمن سینمای جوانان استان قرار گرفته و در این راستا نیز انجمن سینمای جوان به منظور آغاز کار عمرانی می بایست وارد عمل شود.

 

رئیس سازمان سینمایی، سمعی و بصری کشور  تصریح کرد: سینما سیار بر اساس درخواستی که در استان ایلام وجود دارد مورد حمایت قرار می گیرد،و بر این اساس یک واحد به صورت مشارکتی با استانداری ایلام به صورت ۵۰ درصد استانداری و ۵۰ درصد سازمان سینمایی در اختیار استان قرار خواهد گرفت.

 

وی با اشاره به اینکه در ۱۲ سال گذشته هیچ تجهیزاتی وارد انجمن های سینمایی کشور وارد نشده است، ابراز کرد: این آمادگی وجود دارد که با ۵۰ درصد اعتبارات استانداری و ۵۰ درصد اعتبارات سازمان سینمایی این انجمن در استان تجیهز شوند.

 

خزاعی با بیان اینکه در حوزه جشتواره فیلم و عکس اربعین حسینی نیز مقرر شد که سازمان سینمایی در این زمینه حمایت لازم را داشته باشد، افزود:  در سفر رئیس انجمن سینمای جوانان ایران به استان، ۲۵۰ میلیون تومان به حوزه فیلمسازی فیلم کوتاه استان اختصاص یافته است و استاندار محترم ایلام نیز ۲۵۰ میلیون تومان در این راستا اختصاص داده اند.

 

رئیس سازمان سینمایی، سمعی و بصری کشور  یادآور شد: دو پروژه مستند با موضوعات مرتبط استان در حوزه دفاع مقدس، مقاومت و آسیب های اجتماعی به صورت مشارکتی با استانداری ایلام نیز مورد حمایت قرار خواهد گرفت و  در حوزه سینمایی یک فیلم سینمایی در استان می تواند مورد حمایت قرار گیرد.

کد خبر 1188126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha