آغاز طرح اوقات فراغت با شعار «مسجد، شور بندگی، نشاط زندگی» در بام ایران

مظاهری از آغاز طرح ملی غنی سازی اوقات فراغت در چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: این طرح امسال با شعار «مسجد، شور بندگی، نشاط زندگی» در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار می شود.

«محمدرضا مظاهری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: طرح ملی غنی سازی اوقات فراغت امسال با شعار «مسجد، شور بندگی، نشاط زندگی» در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این طرح هرساله با هدف جذب كودكان و نوجوانان به مساجد، ترويج معارف اسلامی، مهارت آموزی و نشاط بخشی و با رويکرد شبکه سازی و جريان سازي، استفاده از ظرفيت های مردمی و فعالان اجتماعی محله محور برگزار می شود.

 

وی بابیان اینکه این طرح با محوریت امام جماعت و همراهی هیئت امنا و سایر تشکل ها و دستگاه های فعال در مسجد برگزار می شود، تقویت بنیه ایمان، همدلی، کار و ایثار در محیط مسجد، خانواده و محله با استفاده از ظرفیت های خود جوش و داوطلبانه مردمی در تابستان ۱۴۰۱ را از دیگر اهداف این طرح عنوان کرد.

 

مظاهری با بیان اهميت نقش كانون های فرهنگی هنری مساجد در غنی سازی اوقات فراغت كودكان و نوجوانان افزود: طرح ملی غنی سازی اوقات فراغت از ابتدای تيرماه تا پايان شهريور سال جاری در كانون های فرهنگی هنری مساجد استان برگزار می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: طرح غنی سازی اوقات فراغت تابستانه در قالب رواق های ۱۲ گانه در سامانه بچه های مسجد انجام می شود.

 

وی در ادامه افزود: امكان ثبت و درخواست شركت در كلاس های طرح غنی سازی اوقات فراغت كودكان و نوجوانان از طريق سامانه بچه هاي مسجد، ذيل رواق دانش امكان پذير بوده و تا پايان تيرماه جاری ادامه خواهد داشت.

 

مظاهری اظهار داشت: هماهنگی كانون های فرهنگی هنری مساجد با مدارس و مراكز علمی پيرامون كانون به منظور هم افزايی هر چه بيشتر توصيه می شود و به منظور انسجام و اثر بخشی بیشتر طرح، اجرای مشترک طرح توسط شبكه رابطين توصيه می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: شركت كنندگان در طرح ملی غنی سازی اوقات فراغت به صورت متمركز تحت پوشش بيمه می باشند و حمايت از کانون های فرهنگی هنری مساجد بر اساس گزارش اقدامات كيفی عملكرد آن ها در سامانه بچه های مسجد انجام می شود.

 

خاطرنشان می شود: تاکنون ۴۵۲ باب کانون فرهنگی هنری در مساجد چهارمحال و بختیاری تاسیس شده که سهم مساجد روستاها و عشایر از کانون ها ۷۹ درصد و سهم مساجد شهری ۲۱ درصد می باشد.

 

کد خبر 1188266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha