تحقق حقوق شهروندی و دفاع از حق مظلومان رسالت های اساسی قوه قضاییه است

شفیعیان گفت: پاسداری از شان و کرامت انسانی و مجاهدت در راستای برقراری نظم و امنیت در جامعه، تحقق حقوق شهروندی و حمایت و دفاع از حق مظلومان در شمار رسالت های اساسی دستگاه قضایی قرار دارد.

«مهدی شفیعیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: قوه قضاییه یکی از قوای سه گانه و از ارکان مهم و تاثیرگذار جمهوری اسلامی ایران که در برقراری عدالت، امنیت و سلامت اجتماعی از وظایف این دستگاه بوده و بی تردید بخش عظیمی از امنیت و آسایش و سلامت اجتماعی جامعه مرهون زحمات و تلاش بی وقفه مسوولین و کارکنان خدوم دستگاه قضایی است.


 

فرماندار ویژه شهرستان جهرم با اشاره به اینکه پاسداری از شان و کرامت انسانی و مجاهدت در راستای برقراری نظم و امنیت در جامعه، تحقق حقوق شهروندی و حمایت و دفاع از حق مظلومان در شمار رسالت های اساسی دستگاه قضایی قرار دارد، افزود:‌ این قوه به عنوان پناهگاه مردم در نظام اسلامی به شمار می رود.

 

وی بیان کرد: ثبت و نامگذاری یکم تا هفتم تیر به عنوان هفته قوه قضائیه به یاد معمار اصلی قانون اساسی و اولین رئیس قوه قضاییه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به پاس و روایت تکریم خادمانی است که با احیای حقوق مردم، نقشی بی بدیل در پاسداری از اصول، کرامت نفس، دفاع از مظلومان و حقوق حقه همه آحاد ملت ایفا کرده‌اند.


شفیعیان ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهید عالیقدر  آیت الله بهشتی و ۷۲ شهدای والامقام به ویژه «شهید علی اکبر سلیمی جهرمی»، هفته قوه قضاییه را به مجموعه خدوم، تلاشگر و متعهد این قوه تبریک گفت و مزید توفیقات دستگاه قضایی را از آستان عادل عدالت گستر در ظل توجهات حضرت ولی عصر (ع) و با بهره گیری از رهنمودهای حکیمانه مقام عظمای ولایت در انجام مسئولیت خطیر پاسداری از قانون اساسی و تحقق عدالت به عنوان گفتمان انقلاب اسلامی مسئلت کرد.

کد خبر 1188361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha