۹۵ درصد از اراضی ملی در استان زنجان سنددار شدند

عباسی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از دعاوی در این قوه مربوط به املاک است، گفت: ۹۵ درصد اراضی ملی در استان زنجان صاحب سند شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، دادستان زنجان در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: در مدت سه سال اخیر اتفاقات خوب کیفی و کمی در دادگستری استان رخ داده است.

 


بهروز عباسی با اشاره به اینکه در آخرین ارزیابی معاونت راهبردی قوه قضاییه، استان زنجان رتبه سوم را در چهارده زیر شاخه کسب کرده است، افزود: یکی از اولویت های سال جاری در قوه قضائیه، کنترل پرونده های وارده است و در این زمینه اقدامات موثری در پیشگیری از حقوق عامه انجام شده است.

 

وی افزود: استفاده از ظرفیت جلسات شورای حفظ حقوق بیت المال، شورای پیشگیری و کمیته مقابله با جرایم خاص و پیگیری مجرمین خطرناک در عملکرد این قوه در استان قابل توجه است و صدور اسناد مالکیت در این زمینه قابل توجه است.

 

 

دادستان زنجان با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از دعاوی در این قوه مربوط به املاک است، گفت: 95 درصد اراضی ملی در استان زنجان صاحب سند شدند.

 

 

وی افزود: پیگیر جابه جایی و فروش پسماند سرب و روی در استان هستیم و امیدواریم این پسماند تعیین تکلیف شده و از فروش آن بهره مند شود.

 

 

دادستان زنجان به راه اندازی تصفیه خانه در شهرک صنعتی با پیگیری دادستانی اشاره کرد و افزود: براساس قانون حاصل از فروش یک درصد معادن، حدود 11.5 میلیارد تومان عاید استان شد که صرف بهسازی جاده و مدرسه گردید.

 

 

وی با اشاره به اینکه در راستای تحقق شعار سال و حمایت از شرکت های دانش بنیان 15 هکتار زمین در اختیار این شرکت ها قرار خواهد گرفت، گفت: توسط قوه قضائیه 60 هکتار زمین که در اختیار سرمایه گذارنماها که کار تولیدی انجام نمی دادند، قرار داشت، اخذ شد و در اختیار سرمایه گذاران واقعی قرار گرفت.

 

 

به گفته وی، اجازه نمی دهیم افراد سودجو خدشه ای به امنیت استان وارد کنند و برخورد قانونمند با ارازل و اوباش انجام داده و انجام خواهیم داد.

 

 

به گفته عباسی، علیرغم افزایش سرقت در سنوات اخیر با اقدامات پیشگیرانه در سال جاری شاهد کاهش سرقت هستیم ولی همین اندازه نیز قابل قبول نیست.

 

 

وی افزود: بانک اطلاعاتی از سارقین جمع آوری شده است و برای این متهمین در دادگاه استفاده کنیم. همچنین رصد فضای مجازی را نیز برعهده داریم و با افرادی که دنبال کلاه برداری و تشویش اذهان عمومی و تزریق ناامیدی در جامعه هستند برخورد می شود.

 

 

این مسئول با اشاره به اینکه امنیت اقتصادی و بازار نگاه حمایتی به اقدامات اصلاحی دولت هستیم. مبارزه با مفاسد در تمام حوزه ها در دستور کاری دادگستری استان زنجان است.

 

 

وی ادامه داد: 542 هکتار از اراضی دولتی در حوزه منابع طبیعی که مورد تعرض زمین خواران قرار گرفته بود در سال گذشتع به بیت المال برگشت. همچنین 266 حلقه چاه با ظرفیت 242 میلیون مترمکعب مسلوب المنفه شد.

کد خبر 1188499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha