آغاز طرح امداد تابستانی هلال‌احمر

حیدرزاده از آغاز طرح امداد و نجات تابستانی هلال‌احمر بندر آستارا در نوار ساحلی و محورهای مواصلاتی این شهرستان خبر داد.

«بابک حیدرزاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، اظهارکرد: طرح امداد و نجات در نوار ساحلی و محورهای مواصلاتی شهرستان آستارا از امروز(چهارشنبه، ۱ تیر) آغاز شد.

 

رییس جمعیت هلال‌احمر بندر آستارا با بیان‌اینکه طرح امداد و نجات جاده‌ای در محورهای مواصلاتی این شهرستان در حال اجرا است، افزود: این طرح به طور جدی و با مشارکت پایگاه امداد و نجات جاده‌ای صیادلر و به صورت شبانه‌روزی اجرا می‌شود.

 

وی تصریح‌کرد: در طرح امداد و نجات جاده‌ای پنج امدادگر دوره دیده، یک دستگاه آمبولانس و یک دستگاه خودروی نجات به کار گرفته شده تا به هموطنان خدمات‌رسانی شود.

 

حیدرزاده از آغاز طرح امداد و نجات ساحلی در طرح سالم‌سازی سفیر امید، طرح سالم‌سازی صدف روستای سیبلی و طرح سالم‌سازی ساحل شهر لوندویل خبر داد و گفت: در هر طرح ساحلی برای خدمات‌رسانی به همشهریان و گردشگران ۴ امدادگر دوره دیده متشکل از ۲ آقا و ۲ خانم و یک دستگاه آمبولانس به کار گرفته شده است.

 

رئیس جمعیت هلال‌احمر بندر آستارا افزود: طرح امداد و نجات ساحلی هلال‌احمر با مشارکت اورژانس اجرا می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه امسال برای اولین بار در طرح تابستانی هلال‌احمر یک پایگاه کوهستانی به صورت موقت با به کارگیری سه امدادگر دوره دیده در باش‌محله بخش لوندویل آغاز به کار کرده که به کوهنوردان و گردشگران ارائه خدمات دهد، ادامه داد: امدادرسانی، رهاسازی مصدوم، کمک‌های اولیه و اقدامات پیش بیمارستانی و انتقال آسیب‌دیدگان احتمالی به اورژانس‌ و مراکز درمانی از اهداف اجرایی طرح تابستانی هلال‌احمر در طول سه ماهه تابستان است.

 

حیدرزاده از هموطنان خواست در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری عمومی یا پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره اضطراری ملی ۱۱۲ تماس بگیرند.

کد خبر 1188612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha