وحدت مردم و مسلمین یکی از ضروریات جامعه اسلامی است

ماموستا غلامی ،گفت:اتحاد و وحدت مسلمانان اهمیت و جایگاه رفیع و با عظمتی در دین اسلام دارد و یکی از ضروریات جامعه اسلامی است.

ماموستا ملا عادل غلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با بیان اینکه حفظ وحدت مسلمین بسیار ضروری است،گفت: رسیدن به وحدت واقعی و مدنظر قرآن و رسول اکرم (ص) در عصر کنونی نیازمند داشتن یک رهبر واحد در جهان اسلام است.
 

 

امام جمعه اهل سنت شهرستان قصرشیرین ، افزود: اگر وحدتی در بین یاران رسول الله(ص) نبود، هرگز پیروزی‌ها به دست نمی‌آمد چرا که تمام آنها بر پایه انسجام به دست آمده بود، بنابراین در عصر حاضر هم به چنین همدلی نیاز داریم تا با دشمنان انقلاب و اسلام مبارزه کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد: یکی از مهم ترین مباحث و موضوعاتی که از ابتدای پیدایش امت اسلامی مورد تأکید نبی مکرّم اسلام (ص) و ائمه معصومین (ع) بوده است، پرهیز از افتراق و دودستگی میان مسلمانان بوده است

 

ماموستا غلامی ،تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره در بیانات خویش بر حفظ انسجام و برادری بین مسلمین تأکید داشته و دارند.

 

امام جمعه اهل سنت شهرستان قصرشیرین اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی اختلاف عقیده در بین مذاهب اسلامی را امری طبیعی می دانند،و در سخنان خویش مسلمین را به نزدیکی و قرابت دعوت می کنند و اعلام می دارند که اختلاف بین شیعه و سنی وجود دارد، ولی مشترکات این دو به حدی فراوان است که اختلاف دیگر محلی از اعراب ندارد.

 

وی در پایان گفت:یکی از مهم‌ترین موضوعات اجتماعی در هر جامعه، مسأله وحدت و همبستگی آن جامعه است. تفرقه و هرج و مرج میان مردم به نابودی جامعه و از بین رفتن آن جامعه خواهد انجامید. 

کد خبر 1188617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha