زیارت دوره مسئولان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در مدینه

جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و رئیس سازمان حج و زیارت امروز چهارشنبه به زیارت دوره و بازدید از اماکن و مساجد مقدس و قبور شهدای احد در شهر مدینه پرداختند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، طبق معمول برنامه‌ریزی، هر کاروان ایرانی در یکی از روزهای حضور در مدینه از اماکن تاریخی و مذهبی همچون مسجد قبا، مسجد ذوقبلتین، مزار حضرت حمزه سیدالشهداء(ع) و شهدای احد در منطقه کوه احد بازدید می‌کنند که به زیارت «دوره» معروف شده است.

سید صادق حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین رکن‌الدینی، جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و جمعی دیگر از دست اندرکاران حج امسال  صبح امروز عازم منطقه شهداء احد شدند. در مسیر حرکت و حین بازدید از منطقه شهدای احد، یکی از روحانیون بعثه مقام معظم رهبری به بیان روایات تاریخی و شرح جغرافیایی جنگ احد پرداخت. نکته جالب در توضیحات رجوع به آیات قرآن و شرح و توصیف وقایع منطبق با روایت قرآنی بود. در پایان یکی از مادحین به قرائت زیارت‌نامه حضرت حمزه و شهدای احد و ذکر مصیبت اهل بیت(ع) پرداخت.
در ادامه هیئت عازم مسجد قبا شد. قُبا نخستین مسجدی است که در اسلام به دست حضرت رسول(ص) تأسیس شد و از آن در آیات ۱۰۸ و ۱۰۹ سوره توبه یاد شده است. طبق برخی روایات، ثواب اقامه دو رکعت نماز در آن برابر با انجام یک عمره مفرده است.
بنابر این گزارش ، در هنگام عزیمت از منطقه احد به مسجد قبا از سایر مساجد و اماکن مقدسه در مدینه نیز بازدید به عمل آمد و توضیحات مربوطه بیان شد.

کد خبر 1188624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha