سپاه پاسداران سیستان و بلوچستان ۳۰ درصد مصرف انرژی خود را کاهش خواهد داد

معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: طی هدف گذاری انجام شده، بیش از ۳۰ درصد مصرف انرژی این سازمان طی سه ماه فصل تابستان کاهش خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، سردارعوضعلی فقیری در حاشیه رزمایش سراسری صرفه‌جویی مصرف آب و برق که با مشارکت سپاه پاسداران، وزارت کشور و وزارت نیرو برگزار شد، اظهار داشت: این رزمایش با رمز «یا علی بن موسی الرضا (ع)» آغاز شد و تمامی مناطق سازمانی سپاه پاسداران این استان از امروز یکم تیر ماه تا پایان شهریور ماه به مدت سه ماه نسبت به صرفه جویی، اصلاح و ساماندهی مصرف انرژی، اقدام می‌کنند.

 

وی به اقدامات انجام شده و در دست اجرای این سازمان جهت مدیریت بهینه مصرف انرژی اشاره کرد و افزود: سپاه پاسداران سیستان و بلوچستان از سال گذشته تاکنون با ایجاد قرارگاه صرفه جویی، نسبت به مدیریت بهینه مصرف انرژی اقدام کرده است.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان ادامه داد: تبیین راهکارهای مدیریت مصرف انرژی و شناخت فرهنگ صرفه جویی در بین همکاران پاسدار و سربازان این سازمان، برگزاری مراسم نت (نگهداری و تعمیرات تاسیسات آب و برق)، استفاده دستگاه های دیزل ژنراتور و لزوم رعایت و کاهش مصرف برق ادارات از جمله اقدامات مهم انجام شده توسط این سازمان است.

 

۴۰درصد مصرف برق در ایام تابستان سهم لوازم سرمایشی است

 

قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان در ادامه این نشست، اظهار داشت: با توجه به حجم بالای مصرف، لزوم استفاده از راهکارهای مدیریت مصرف برق در این بخش بسیار مهم است.

علیرضا قاسم زاده در ادامه به سهم ۲۰ درصدی مصرف برق ادارات سیستان و بلوچستان اشاره کرد و اظهار داشت: طبق مصوبه وزارت نیرو، ادارات باید ۳۰ درصد کاهش نسبت به مصرف دوره مشابه سال گذشته در ساعات ادارای و ۶۰ درصد کاهش مصرف جاری در ساعات غیر اداری را انجام دهند.

وی ادامه داد: مشوق هایی از جانب وزارت نیرو در بخش های مختلف چون خانگی، صنعتی، کشاورزی و اداری در نظر گرفته شده است که مشترکان هر یک از این بخش ها با رعایت مصرف بهینه برق، می‌توانند از این مشوق ها استفاده نمایند.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان، این رزمایش با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزیر نیرو، استانداران و فرماندهان سپاه پاسداران شهرستان های کشور به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

کد خبر 1188642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha