مدیران پیگیر اعتبارات استانی در حوزه وزارتخانه های مرتبط باشند/ ملاک ارزیابی مدیران سهم اعتبارات آورده مدیران از وزارتخانه ها است

بهرام نیا با بیان اینکه ملاک ارزیابی مدیران سهم اعتبارات آورده مدیران از وزارتخانه ها است، گفت: آن مدیری مدیر است که از محل اعتبارات متمرکز دستگاه های اجرایی سهم خود را از وزارتخانه ها دریافت کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، استاندار ایلام، صبح امروز( ۲ تیر) در شورای برنامه ریزی استان، اظهار کرد: فرمانداری عنایت و توجه ویژه ای به حوزه های علمیه خواهران و برادران داشته باشند، همان نگاه که به دانشگاه های استان وجود دارد، همان نگاه هم به حوزه های علمیه در سطح شهرستان ها و مرکز استان ها باشد.

 

« حسن بهرام نیا» یادآور شد: در سال قبل اعتباراتی که به حوزه ها تخصیص داده شده بود که معمولا محقق نمی شد، در این راستا باید نگاه ویژه ای به حوزه های علمیه تخصیص داشته باشد که در سال گذشته سه میلیارد تومان اختصاص یافته که تنها هفتصد میلیون تومان تحقق یافته است که در سال جاری در حوزه تخصیص باید نگاه ویژه ای به این بخش صورت گیرد.

 

وی با اشاره به بازدید از مسیرهای منتهی به مرز مهران، اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و همچنین اداره کل راه و شهرسازی استان در راستای تحقق مصوبات سفر ریاست محترم جمهوری، با وجود همه محدودیت ها و مشکلات مالی، فعالیت های بسیار خوبی را انجام داده و بخش بزرگی از مصوبات را  محقق کرده یا در حال انجام بوده که قابل تقدیر است.

 

استاندار ایلام با بیان اینکه آن مدیری مدیر است که از محل اعتبارات متمرکز دستگاه های اجرایی سهم خود را از وزارتخانه ها دریافت کند، افزود: ۸۵ درصد اعتبارات استان به صورت متمرکز در سطح وزارتخانه ها است که باید مدیران پیگیر این اعتبارات باشند و ۱۵درصد سهم استانی است.

 

بهرام نیا با اشاره به اینکه یکی از ملاک ها ارزیابی مدیران ما در استان سهم آورده مدیران از وزارتخانه ها است، یادآور شد: مدیران دستگاه های اجرایی باید با صورات مجدانه و پیگیرانه در راستای تحقق و تخصیص اعتبارات از طریق وزارتخانه ها تلاش و گام بردارند.

 

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: اگر ما می خواهیم تحولی در استان به لحاظ اعتبارات ایجاد کنیم باید مدیران در سطح وزارتخانه ها در پیگیری اعتبارات فعال باشند.

 

بهرام نیا با انتقاد از عدم حضور برخی از مدیران دستگاه های اجرایی در شورای برنامه ریزی استان، گفت: هر مدیری تحت هر عنوانی که قرار است از استان خارج شود از قبلش باید نامه به استانداری بدهد که ما بدانیم مدیر کجاست و این فصل الخطاب به همه مدیران است.

 

وی تاکید کرد: هر مدیری که از استان که بناست به هر نقطه ای از کشور ماموریت یا مرخصی برود قبل از ماموریت و مرخصی باید استانداری را در جریان بگذارد، هر کس که می‌خواهد از استان بیرون برود حتی منِ نوعی که استاندارم از قبل باید حکم ماموریت پیش وزیر برود، چرا که روال بر این است.

 

استاندار ایلام با تاکید بر تکمیل پروژه های نیمه تمام در سطح استان، ابراز کرد: به فرمانداران تاکید شده است که هیچ پروژه جدیدی را در سطح شهرستان ها کلنگ زنی نکنند و اولویت با تکمیل طرح های نیمه تمام است و در طرح های نیمه تمام نیز اولویت با طرح هایی با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

 

وی با تقدیر از حضور فراکسیون بانوان مجلس شورای اسلامی در استان ایلام و حضور در شورای برنامه ریزی استان، گفت: فراکسیون بانوان یک فراکسیون فعال است، حضور نمایندگان فراکسیون بانوان به استان به طور قطع مایه خیر و برکت برای  استان خواهد شد.

 

استاندار ایلام بیان کرد: بانوان و نمایندگان عضو فراکسیون مجلس شورای اسلامی در سفر استان، از نزدیک شاهد موضوعات استان به‌ویژه جامعه استان خواهند بود و امید است از ظرفیت این فراکسیون در مجلس شورای اسلامی در  راستای قانونگذاری، انتقال مشکلات زیرساختی و فرهنگی استان به ویژه حوزه بانوان، استفاده شود.

 

وی با اشاره به اینکه استان ایلام در هشت سال دفاع مقدس نقش بسیار مهمی داشته است، افزود: این استان هشت سال درگیر جنگ بوده و هشت سال بعد هم درگیر سازندگی بوده است که بر این اساس این استان ۱۶ سال از قافله توسعه کشور عقب افتاده است و انتظار می رود که نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی نگاه ویژه ای به حوزه بودجه و اعتبارات به استان داشته باشند.

 

گفتنی است، این نشست با حضور دکتر «فاطمه قاسم پور» رییس فراکسیون بانوان مجلس شورای اسلامی و اعضای این فراکسیون و همچنین« دکتر سارا فلاحی» نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

کد خبر 1188704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha